خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتا ناجا:

امیدواریم در آینده‌ شاهد فضایی سرشار از فرصت برای کاربران باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۴۵

براساس آمارهای سازمان ملل متحد(unodc) از کل جرایم سایبر، هفتاد درصد در کشورهای پیشرفته و ۴۰ درصد در کشورهای در حال توسعه بعد فراملی پیدا کرده است.

رییس پلیس سایبری کشور گفت: در حال حاضر پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی با ۱۷۰ بخش پلیس سایبر سایر کشور‌ها بصورت آنلاین ارتباط دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس فتا ناجا با توجه به رشد و توسعه فضای سایبر، تأمین امنیت این فضا را از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور و تمام دولت‌ها در دنیا برشمرد و تصریح کرد: افزایش همکاری و تعامل با دستگاه‌های داخلی و بین‌المللی در اولویت برنامه‌های پلیس فتا کشور قرار دارد.

رییس پلیس سایبری کشور با اشاره به توانمدی این پلیس در مقابله با مجرمان سایبری داخلی و بین المللی، اظهار داشت: در حال حاضر پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی با ۱۷۰ بخش پلیس سایبر سایر کشور‌ها بصورت آنلاین ارتباط دارد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: امروز براساس آمارهای سازمان ملل متحد(unodc) از کل جرایم سایبر، هفتاد درصد در کشورهای پیشرفته و ۴۰ درصد در کشورهای در حال توسعه بعد فراملی پیدا کرده که مقابله با این گونه جرایم در حال حاضر بین پلیس‌های سایبری کشور‌ها به دلیل تعارض قوانین داخلی کشور‌ها با یکدیگر، با مشکلات روبرو است.

رییس پلیس سایبری کشور ادامه داد: سازمان اینترپل با درک صحیح از این موضوع، بستر ویژه‌ای را برای توسعه، تقویت، تعامل و همکاری بین پلیس‌های سایبری دنیا و همچنین تمامی ظرفیت‌های بین‌المللی موثر در تأمین امنیت فضا سایبر(شرکت‌های خصوصی، سازمان بین المللی و…) بوجود آورده که امیدواریم در آینده نزدیک به یک همکاری و نتیجه واقعی فی مابین تمامی پلیس‌های سایبری کشور‌ها در جهت تأمین امنیت فضای سایبر برای تمامی کاربران دست یابیم.

هادیانفر با اشاره به اینکه پلیس سایبری ایران از طریق یک بستر امن با ۱۷۰ بخش پلیس سایبر سایر کشور‌ها بصورت آنلاین ارتباط دارد، اظهار داشت: پلیس سایبری ایران با تمام توان در مقابل مجرمان و جرائم سایبری داخلی و بین المللی می‌ایستد و این فضا را برای سوءاستفاده کنندگان از فضای مجازی به کمک تمامی همکاران خود در پلیس سایبر سایر کشور‌ها ناامن خواهد کرد.

رییس پلیس فتا ناجا در پایان بیان داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، همگان شاهد فضایی امن و سرشار از فرصت برای کاربران باشیم و امنیت در فضای سایبر(با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و پلیس سایبری کشور‌ها در سراسر جهان) به وقوع بپیوندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز