خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور مطرح کرد:

برابری تلفات ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای شخصی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۲۶

خودرو سازان مدعی هستند؛ خودرو تولیدی انها ایمن است و مردم در تصادفات مقصر هستند در حالیکه خودرویی ۴٠سال است به یک شکل تولید شده و در هر ١٠٠کیلومتر پیمایش ٢٠لیترسوخت مصرف می کند.

رئیس پلیس راهور گفت: تلفات ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای شخصی برابر است

به گزارش ایلنا به نقل از سایت راهور، سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در مراسم روز جهانی یاداوری قربانیان ترافیک اظهار داشت: یک میلیارد و ٥٠٠هزار خودرو در دنیا تردد کرده و سالانه یک میلیون و ٢٧٠هزار نفر درسوانح رانندگی جانشان را از دست می دهند.

وی با اعلام اینکه سهم ایران در وسایل نقلیه ١. ۶درصد است، ادامه داد: تلفات رانندگی با دو شاخص هر ١٠هزار وسیله نقلیه و ١٠٠هزار جمعیت سنجیده می شود. در سال ٨۴ در کشورمان به ازای هر ١٠هزار وسیله نقلیه ٢٥نفر کشته می شدند که این امار در حال حاضر به ۶. ٥نفر کاهش یافته است. براساس آمارها میانگین دنیا ٧. ٣ و اسیا ١٠. ٩ نفر است.

مومنی با اشاره به اینکه در سال ٨۴به ازای هر ١٠٠هزار نفر ۴٠هموطن در تصادفات کشته می شدند، افزود: این امار با کاهشی٥٠ درصدی به ٢١نفر رسید. میزان تلفات در عدد مطلق نیز از ٢٨هزار نفر به زیر ١٩هزار نفر رسید. رییس پلیس راهور به موضوعات مرتبط با ایمنی و ترافیک اشاره کرد و گفت: در موضوع ترافیک مولفه های بسیاری از جمله راننده، راه و خودرو نقش دارند. خودرو سازان مدعی هستند خودرو تولیدی انها ایمن است و مردم در تصادفات مقصر هستند در حالیکه خودرویی ۴٠سال است به یک شکل تولید شده و در هر ١٠٠کیلومتر پیمایش ٢٠لیترسوخت مصرف می کند.

مومنی با بیان اینکه تلفات ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای شخصی برابر است، تاکید کرد: متاسفانه برخی مسولان با افتخار اعلام می کنند تلفات ناوگان حمل و نقل عمومی بالاتر از ناوگان شخصی نیست. این آمارها در درون و برون شهر برابراست.

وی ادامه داد: هر شهروند باید با پیمودن ٣٠٠متر به حمل و نقل عمومی ایمن و ارزان دسترسی داشته باشد.

به گفته مومنی در حال حاضر ٥٠درصد تلفات در صحنه و ٥٠درصد در حین انتقال و بیمارستان ها است که با ارتقا سیستم امداد و نجات باید میزان تلفات انتقال کاهش یابد. وی با انتقاد از بیمه ها اظهار داشت: در کشور ما هزینه بیمه خودروهای صفر بیشتر از خودروهای کارکرده است در حالی که میزان تصادفات خودروهای کارکرده بیشتر از خودروهای صفر و ایمن است.

رییس پلیس راهور با اعلام اینکه ارتفای فرهنگ ترافیکی و عامل انسانی باعثکاهش تلفات شده است، گفت: هر دستگاهی به وظایفش به خوبی عمل کند میزان تلفات رانندگی کاهش یافته و می توانیم از رتبه های میانی دنیا از نظر ایمنی به رتبه های برتر برسیم.

مومنی در پایان با اشاره به موضوع الودگی هوا، افزود: آلاینده ها در روح و روان شهروندان تاثیر گذاشته و استانه تحمل را کاهش می دهد. نباید فکر کنیم با بارش باران الودگی ها کاهش می یابد چراکه این الاینده ها با بارش باران وارد سفره های زیر زمینی و کشاورزی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز