خبرگزاری کار ایران

محسنی‌ اژه‌ای در نشست خبری:

اسیدپاشی‌های اصفهان به دلیل برخورد با بدحجابی نبوده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۰۱

در تسریع پرونده اسیدپاشی، در نظر داریم تا مراحل بررسی این پرونده که چه مرحله دادگاه و چه تجدیدنظر و چه مراحل دیگر خارج از نوبت رسیدگی شود. در عین حال نیز نیروی انتظامی در مورد این پرونده اعلام کرده است که درباره این پرونده به سرنخ‌هایی دست یافته است.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: یکسری مطالب تحت این عنوان منتشر شده‌اند که اسیدپاشی‌ها به عنوان برخورد با بدحجابی صورت گرفته است در حالی که حداقل در یک یا دو مورد از قربانیان اسیدپاشی بر اساس آنچه که در گزارش‌ها آمده قربانیان از خانواده‌های مشخص و متدینی بودند و در این ارتباط آن چیزی که مطرح شده است با مستندات درج در گزارش تطابق ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در هفتاد و یکمین نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اتفاقات اخیر استان اصفهان گفت: یک اقدام زشت و جنایتکارانه و خشن به اسم اسیدپاشی طی چند مورد در اصفهان رخ داده است. این یک اقدام خیلی ناجوانمردانه و جنایتکارانه است که همه دست‌اندرکاران باید اقدام جدی جهت شناسایی عاملان صورت دهند و ما نیز به صورت جدی در مراحل تعقیب، دستگیری با دست‌اندرکاران همکاری خواهیم داشت و خواستار اشد مجازات هستیم.

وی ادامه داد: اسیدپاشی یک فاجعه بد به ویژه برای خانم‌های جوان است که حتی اگر زنده هم بمانند ممکن است شکل ظاهری خود را از دست بدهند و تا پایان عمر رنج، سختی و هزینه‌های گزافی را برای خود، خانواده و اطرافیان داشته باشد. درست است که جرم اسیدپاشی قصاص دارد و قابل قصاص است ولی در این زمینه باید یک مجازات بازدارنده در نظر گرفته شود تا کسی جرات ارتکاب به چنین جرمی را نداشته باشد.

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین به تلاش دادگستری اصفهان برای حل پرونده‌های اسیدپاشی اشاره کرد و افزود: ریاست دادگستری این استان از مسئولان ذی‌ربط دادستانی کل، نیروی انتظامی و حتی مسئولان اطلاعاتی خواسته تا ضمن همکاری ورود جدی به این پرونده‌ها برای شناسایی عامل یا عاملان اسیدپاشی و مجازات آنان داشته باشند.

محسنی ‌اژه‌ای با اشاره به نشر برخی مطالب در رسانه‌های داخلی و البته بیشتر در رسانه‌های خارجی حول اسیدپاشی استان اصفهان تصریح کرد: یکسری مطالب تحت این عنوان منتشر شده‌اند که اسیدپاشی‌ها به عنوان برخورد با بدحجابی صورت گرفته است در حالی که حداقل در یک یا دو مورد از قربانیان اسیدپاشی بر اساس آنچه که در گزارش‌ها آمده قربانیان از خانواده‌های مشخص و متدینی بودند و در این ارتباط آن چیزی که مطرح شده است با مستندات درج در گزارش تطابق ندارد. ما امیدواریم عامل یا عاملین این پرونده هر چه زودتر دستگیر شده و اشد مجازات برای آنان در نظر گرفته شود.

معاون ریاست قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که اشد مجازات برای عاملین اسیدپاشی چه خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: این اشد مجازات بستگی به عوامل مختلفی چون انگیزه، تعداد متهمان و عاملان جرم دارد که بر اساس قانون هر آنچه که اجازه داده شود صورت خواهد گرفت. در برخی موارد اقل و اشد برای مجازات لحاظ شده که بر این اساس ما خواستار اشد آن هستیم.

وی اضافه کرد: در تسریع پرونده نیز ما در نظر داریم تا مراحل بررسی این پرونده که چه مرحله دادگاه و چه تجدیدنظر و چه مراحل دیگر خارج از نوبت رسیدگی شود. در عین حال نیز نیروی انتظامی در مورد این پرونده اعلام کرده است که درباره این پرونده به سرنخ‌هایی دست یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز