خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

تحریم‌ها هیچ‌گاه نتوانسته پلیس را از نیل به آرمان‌های وظایف خود دور کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۸۵

تحریم‌ها هیچ‌گاه نتوانسته پلیس را از نیل به آرمانهای وظایف خود دور کند، بلکه ما معتقدیم که تحریم‌ها موجب سرعت دهی در ایجاد تجهیزات پلیسی در مقیاس بومی شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی(ایپاس) باید مکانی برای تبادل دانش، تجهیزات و اطلاعات باشد، گفت: باید سعی کنیم از فضای موجود برای ارتقای توانمندی‌های علمی، ‌تحقیقاتی و فنی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیس، ایمنی و امنیتی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه ایپاس به صورت ادواری در مقطع کنونی که بخش‌هایی از خاورمیانه در آتش استکبار جهانی می‌سوزد، پیام‌های مختلفی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پیام‌های این نمایشگاه ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که به پشتوانه، درایت و هوشمندی رهبری و وحدت و پایمردی ملت سرافراز حاصل شده است.

جانشین رئیس پلیس کشور ادامه داد: عزم و اراده ملی برای تحقق سند چشم انداز کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین خواسته‌های به حق آحاد جامعه است که از زوایای مختلف می‌توان آن را در عرصه محصولات عرضه شده در نمایشگاه ایپاد مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: این دستاوردهای مهم علمی، صنعتی و الکترونیکی با بروز استعدادهای درخشان نخبگان، راه را برای تجهیز و تامین نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح گشوده و بازتابی از فناوری‌های جامعه بزرگ و توانمند علمی وپژوهشی در اقصی نقاط کشور به ویژه مراکز دانشگاهی و پژوهشی است.

اشتری تصریح کرد: این افتخارات نتیجه اراده بالا و خود اتکایی ملت است و همه اینها مدیون آموزه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: مبادلات و ارتباطات نزدیک علمی و دانشگاهی با سازمان‌های صنعتی بر توان فکر و ایده‌پردازی استعدادهای بالقوه افزوده است.

وی در سخنان دیگری اظهار داشت: در فرهنگ دینی و اعتقادی ما صلح و دوستی با همه کشور‌ها به ویژه ملت‌های مسلمان در اولویت است و با این بینش ما همیشه آمادگی داریم تا از طریق تبادل اطلاعات فنی، ‌یافته‌های خود را در اختیار متقاضیان دیگر کشور‌ها قرار دهیم، که این مهم در هدف گذاری نمایشگاه ایپاد نمایان است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: هدف از این نمایشگاه تبادل دانش و فناوری اطلاعات روز در جهت ارتقای سطح کیفی تجهیزات است و بهره گیری از ظرفیتهای داخلی به منظور مشارکت حداکثری تولید کنندگان و مصرف کنندگان، حمایت از پژوهشگران، ‌محققین و مبتکرین داخلی، جلب توجه بیشتر عامه مردم برای حفاظت وصیانت از اموال و سرمایه‌های شخصی وعمومی، است.

وی هنچنین ایجاد زمینه اشتغال، رونق اقتصادی، ‌ایجاداعتماد و امید در کارگاه‌های کوچک تولیدی، ایجاد زمینه تسریع در تحقق اقتصاد مقاومتی و دعوت از همه دانشگاهان و نخبگان و اندیشمندان کشور که دارای پروژه‌هایی با کارکرد امنیتی هستند را از جکله دیگر اهداف این نمایشگاه خواند.

اشتری تاکید کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران برآن است که بحران‌ها وجریان‌های انحرافی و دسیسه‌های عوامل تبهکار را از طریق تجهیز نیرو به ابزار و لوازم همراه با تکنولوژی روز شناسایی و پیگیری کند و با مجرمان و مفسدان که از جمله عوامل تهدید امنیت عمومی هستند به صورت هدفمند واز طریق بستر سازی مناسب برخورد کند.

وی افزود: از آنجا که تامین و تجهیز پلیس با امکانات فنی پیشرفته به سرعت دهی در کشف جرم و جنایت کمک می‌کند برای نیل به دارایی‌های دانش بنیان تلاش‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه «ایپاس» فرصت مناسبی برای دستیابی به پیشرفتهای علمی و مهندسی کیفی است و همچنین ظرفیتی مناسب برای ارائه یک سطح تکنولوژی فناوری و توسعه فرهنگ ایمنی و امنیت در کشور، مشارکت مردمی در ایجاد امنیت در جامعه، تشویق عرضه کنندگان تجهیزات ایمنی و امنیتی است.

جانشین رئیس پلیس گفت: با گسترش جرائم لزوما توانایی پلیس نیز در ابعاد مختلف افزایش می‌یابد و این درحالی است که اصولا تحریم‌ها هیچ‌گاه نتوانسته پلیس را از نیل به آرمانهای خود دور کند، بلکه ما معتقدیم که تحریم‌ها موجب سرعت دهی در ایجاد تجهیزات پلیسی در مقیاس بومی شده است.

اشتری همچنین توسعه زیربنای نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حضور مهم مخترعین فعال در زمینه تجهیزات پلیسی امنیتی را از جمله اتفاقات مبارک و امیداور کننده عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز