خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر: / تکرار /

بیش از ۹۰ درصد مردم متقاضی مبارزه با مواد مخدر هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۷۳

در شش ماهه سال جاری ۲۵۰ تن مواد مخدر کشف شده ودر سال گذشته ۵۷۰ تن کشف شده بود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: موضوع مواد مخدر یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی قلمداد شده و در نظر سنجی‌ها بیش از ۹۰ درصد مردم متقاضی مبارزه مسئولین با مواد مخدر بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جزینی در مراسم نمادین پیشگیری از اعتیاد ویژه نوجوانان و بانوان که صبح امروز در یکی از دبیرستانهای دخترانه شهر تهران برگزار شد ضمن تسلیت شهادت چند تن از مدیران نیروی انتظامی در سانحه هوایی شب گذشته و همچنین شهادت چندتن از مرزداران در روزهای گذشته، طی سخنانی اظهار داشت: برنامه نیروی انتظامی در ارتباط با مواد مخدر مبتنی بر مقابله است به این معنی که اجازه ورود مواد مخدر به کشور را نمی‌دهد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در این راستا در شش ماهه سال جاری ۲۵۰ تن مواد مخدر کشف شده و در سال گذشته ۵۷۰ تن کشف شده بود.

وی گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با مواد مخدر، موضوع پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که جا دارد در اینجا از حوزه معاونت اجتماعی و پلیس مواد مخدر تشکر کنم.

جزینی تصریح کرد: موضوع مواد مخدر یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی قلمداد شده و در نظر سنجی‌ها بیش از ۹۰ درصد مردم متقاضی مبارزه مسئولین با مواد مخدر بوده‌اند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: اگر ما بخواهیم موضوع مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دهیم باید یک استراتژی متوازن داشته باشیم به این معنی که علاوه بر مقابله، موضوع پیشگیری، درمان، توانمند سازی و کاهش آسیب‌ها را باید در دستور کار خود قرار دهیم.

جزینی تاکید کرد: آنچه در حوزه پیشگیری مهم است این است که باید موانع موجود در مسیر پیشگیری برداشته شود و یا از طرفی منافع پیشگیری را ترسیم کنیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش وپرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته نتوانستیم تمام مدارس را از بعد آموزشی تحت پوشش قرار دهیم اما امیدواریم که امسال با تفاهم نامه‌ای که با همکاری وزارت آموزش وپرورش تهیه شده بتوانیم آموزش پیشگیری را در تمام مدارس گسترش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ۲۰ الی ۳۰ درصد دانش آموزان کشور‌ها دارای مشکلاتی همچون انزوا طلبی، افسردگی، ‌فرار از منزل، ‌آشفتگی روانی و امنیت تحصیلی و مصرف مواد و الکل هستند که البته در تحقیقاتی که ما نیز در حوزه مدارس خود انجام داده‌ایم، برخی از این موارد در مدارس کشور ما نیز وجود دارد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین بر نقش بی‌بدیل مربیان و معلمان در مدارس به عنوان محوری‌ترین عامل در مبارزه با اعتیاد جوانان تاکید کرد و افزود: ما باید ارزیابی مستمر و استمرار برنامه‌های پیشگیری را در دستور کار قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز