خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

اقدامات نیروی انتظامی با آثار مثبت اقتصادی همراه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۴۷

اقدامات نیروی انتظامی کاملا با آثار و تبعات مثبت اقتصادی همراه است و موجب تقویت امنیت می‌شود / امنیت موجب بسط و گسترش عدالت می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر امنیت نباشد تحقق عدالت نیز ناممکن است به همین دلیل تامین امنیت یکی از پیچیده‌ترین ماموریت‌های جوامع کنونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز(پنج شنبه) در سومین گردهمایی بزرگ موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی طی سخنانی اظهار داشت: نیاز به امنیت حتی مقدم بر نیاز فیزیولوژیک است چرا که انسان اگر جانش به خطر بیفتد، مال خود را نیز تقدیم می‌کند لذا امنیت امکان شکوفایی توان‌ها، استعداد‌ها و منابع را فراهم می‌کند و امکان فعالیت و تولید را ایجاد خواهد کرد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه امنیت موجب بسط و گسترش عدالت می‌شود، افزود: اگر امنیت نباشد تحقق عدالت نیز ناممکن است به همین دلیل تامین امنیت یکی از پیچیده‌ترین ماموریت‌های جوامع کنونی است.

وی خاطرنشان کرد: مناطق تهدیدآفرین مرتب در حال گسترش است و مجرمان هر روز بیش از گذشته از ابزارهای جدید برای ارتکاب جرم بهره‌مند می‌شوند و این موضوع در کشور ما پیچیده‌تر نیز است چرا که دستانی هدفمندانه تلاش دارند کشور ما را دچار ناامنی کنند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: حوادثتروریستی که‌ گاه و بیگانه در اطراف کشور ما روی می‌دهد نشانه‌هایی از تدارکات بیگانگان برای ناامن کردن کشور ما هستند.

وی در سخنان دیگری تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که از یک بستر فرهنگی، یک جامعه سست و شهوتران ایجاد کنند.

احمدی مقدم با بیان اینکه مواد مخدر عامل مهم دیگر در مرزهای کشور است، افزود: کشورهای مدعی علی‌رغم ادعاهای خود نتوانسته‌اند رشد آن را مهار کنند و نه تنها موجب کاهش مواد مخدر نشده‌اند بلکه باعثافزایش ۲۰ برابری مواد مخدر نیز شده‌اند که این نشانه فقدان اراده برای کاهش مواد مخدر از سوی آن‌ها است.

فرمانده ناجا گفت: دشمنان یکی پس از دیگری چالش هاش اقتصادی برای ما می‌آفرینند و فضای اداری را مسموم می‌کنند و تلاش بر ناکارآمدسازی حکومت برای حل مشکلات مردم دارند که همین موجب برخی عدم تعادل‌های اقتصادی در سال‌های اخیر شد که برافزایش مواد مخدر تاثیر مستقیم داشت.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۰ نیروی انتظامی با ادغام چند نیرو تشکیل شد، افزود: در سال ۷۰ ایران دارای ۴۷ میلیون جمعیت بود که نیمی از آن‌ها شهرنشین بودند اما اکنون کشور ما نزدیک۸۰ میلیون جمعیت دارد که ۷۶ درصد شهرنشین هستند و علاوه بر آن تعداد خودرو‌ها و سفر‌ها افزایش ۵تا ۸ برابری داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تهدیدات امنیتی پیرامون مرزهای ما گسترش پیدا کرده این در حالی است که در گذشته از القاعده و گروه‌های تروریستی خبری نبود اما امروز کل مرزهای ما تهدیدی علیه ما به حساب می‌آیند.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: شاید فرآیند نیازهای امنیتی در سال ۹۳ نسبت به سال ۷۰ ضریبی بین ۵ و ۱۰ داشته باشد که به این معنی است که ۵ تا ۱۰ برابر نیاز‌ها افزایش پیدا کرده در حالی که به مجموعه نیروی انتظامی ۲۰ درصد نیز اضافه نشده است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی به مراتب کارآمد‌تر از سال ۷۰ در همه حوزه‌ها است.

وی تصریح کرد: ما در تصادفات سال ۸۴ به ۲۸ هزار کشته رسیدیم در حالی که در آن زمان همه وسایل نقلیه ما از ۱۰ میلیون فرا‌تر نمی‌رفت اما امروز علی رغم اینکه تعداد وسایل نقلیه به ۲۶ میلیون گسترش پیدا کرده تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات به زیر ۱۸ هزار نفر تقلیل یافته است؛ البته این آمار به هیچ وجه شایسته ملت ما نیست و اگر همه بخش‌ها بسیج شوند قطعا ما قادر خواهیم بود که این عدد را به ۳۰ درصد کاهش دهیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اقدامات نیروی انتظامی کاملا با آثار و تبعات مثبت اقتصادی همراه است و موجب تقویت امنیت می‌شود، گفت: اگر عملیات انسداد در مرزهای ما هرچه زود‌تر تکمیل و دریابانی ما تقویت شود کنترل بروز ناامنی‌ها بیش از این‌ها تقویت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ‌امروز تروریست‌ها دزدانه ماموران نیروی انتظامی را مورد حمله‌های ناجوانمردانه قرار می‌دهند و ما با انسداد مرز‌ها می‌توانیم این آثار را به مراتب کمتر کنیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه به نظر می‌رسد؛ روند ناامنی پیرامون ما در حال افزایش است، افزود: یکی از راه‌های توسعه افزایش امنیت و نیز توفیق نیروی انتظامی برای مبارزه با ناهنجاری‌ها قطعا مشارکت‌پذیری اجتماعی است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه خدمات امروز روان‌تر و مردم راضی‌تر و هزینه دولت کمتر شده است، افزود: موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی با گماردن بیش از ۴۵ هزار نیرو بخش مهمی از تامین امنیت مردم را به عهده دارند اما این ظرفیت بین دو تا سه برابر قابل افزایش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی اقتداری درعمق قلوب مردم است و اقتداری است که مردم می‌توانند به عنوان یک تکیه‌گاه به آن اعتماد کنند و ما ادعا داریم در کشورما جرم و جنایت همواره در حال کاهش بوده و پلیس ما در بین کشورهای پیشرفته یکی از کارآمدترین پلیس‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز