خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

پلیس کانادا حضور خاوری در این کشور را پذیرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۰۴

پلیس کانادا تا مدت‌ها قبل قائل به این موضوع نبود که خاوری در این کشور حضور دارد اما در حال حاضر این موضوع را پذیرفته و پرونده در حال بررسی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر زمانی که کانادا حکم بدهد، خاوری به کشور برگردانده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار حسین اشتری امروز(دوشنبه) در حاشیه سومین نشست تخصصی بین المللی ناجا با قضات «همکاری‌های قضایی بین‌المللی» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص کشته شدن یک فرد زندانی ایرانی در فیلیپین گفت: بعد از اینکه این گزارش به ما و اصل شد با هماهنگی قوه قضاییه تیمی از پلیس جمهوری اسلامی ایران به فیلیپین اعزام شدند و موضوع با همکاری پلیس بین الملل فیلیپین در حال بررسی است و در هفته آینده نیز نتایج خوبی در رابطه با این موضوع بدست خواهیم آورد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص استرداد مجرمین به کشور نیز افزود: در رابطه با این موضوع هر اندازه که بین قوه قضاییه و پلیس هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد، مجرمانی که مرتکب جرم می‌شوند، هزینه‌های سنگینی را متحمل خواهند شد و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته نیز جنبه بازدارندگی بسیار مثبتی داشته است.

وی ادامه داد: به صورت مستمر پرونده‌هایی در خصوص استرداد مجرمین به کشور در دست پیگیری است که با همکاری و ارتباط ما با پلیس بین الملل به صورت مستمر پیگیری آن‌ها ادامه خواهد داشت. و با اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم تا حدودی توانسته‌ایم از میزان فرار مجرمین از کشور جلوگیری کنیم و آن تعدادی که هم هنوز به کشور برگردانده نشده‌اند در دست پیگیری قرار دارند.

وی در رابطه با هفته ناجا نیز گفت: سعی کردیم که در هفته ناجا خدمات خود را افزایش دهیم لذا به صورت جاری پلیس وظیفه ذاتی خود را بیشتر خواهد کرد و سعی می‌کنیم که ارتباط بیشتری بین پلیس و مردم برقرار شود.

اشتری در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی روند پیگیری پرونده خاوری نیز با بیان اینکه این پرونده دردست پیگیری است، افزود: با هماهنگی که بین پلیس و قوه قضاییه در رابطه با این موضوع و جود دارد، این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: پلیس کانادا تا مدت‌ها قبل قائل به این موضوع نبود که خاوری در این کشور حضور دارد اما در حال حاضر این موضوع را پذیرفته و پرونده در حال بررسی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: همین که پلیس کانادا پذیرفته خاوری در این کشور حضور دارد، پیشرفت مهمی در این پرونده محسوب می‌شود و هر اندازه که کشور کانادا با کشور ما در رابطه با بررسی این پرونده همکاری بیشتری داشته باشد، ما در رسیدن به نتیجه نهایی کمک خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر زمانی که کانادا حکم بدهد، خاوری به کشور برگردانده می‌شود.

اشتری در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اذیت و آزار دو گردشگر زن ایرانی در امارات نیز گفت: هنوز در این خصوص شکایتی از فرد خاصی به ما ارسال نشده، لذا خود اشخاص که مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند، باید با مراجعه به سفارت ایران و یا پلیس ایران شکایت خود را مطرح کنند، تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در خصوص اخراج دانشجوی نروژی نیز تاکید کرد: هر فردی باید شکایات خود را چه در داخل و چه در خارج از کشور به مراجع قضایی مطرح کند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز