خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی تهران خبر داد:

دستگیری یک باند جاعل پلاک خودرو

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۵۶

در حال حاضر دوباره شیوه خرید خودرو از طریق آگهی روزنامه‌ها و ارائه چک‌های جعلی شیوع پیدا کرده که این معاملات معمولا بعداز ظهر‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری یک باند جاعل پلاک خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان امروز(شنبه) در یک نشست خبری با اعلام دستگیری یک باند جاعل پلاک خودرو گفت: بواسطه پیشرفت‌هایی که در تجهیزات بوجود آمده و در دسترس افراد قراردارد، متاسفانه جعل سند در زمینه‌های مختلفی در حال اتفاق افتادن است چنانچه در پنجشنبه گذشته نیز تعدادی از جاعلان بیمه نامه‌های جعلی شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: امروز نیز یکی از شبکه‌های بزرگ جعل که اقدامات جاعلانه آنها منتج به این شده بود که خودروهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند و به مرکز کشور انتقال می‌یافتند را با مدارک جعلی که در تهران درست می‌کردند به نام سندهای سازمانهای مختلف شماره گذاری می‌کردند.

محمدیان با بیان اینکه افراد اصلی این باند جعل سند همگی دستگیر شده‌اند، خاطر نشان کرد: افراد اصلی این باند شامل ۲۵ نفر است که ۸ نفر از این افراد دارای سوابق کیفری مرتبط با جعل اسناد هستند و مابقی افراد کسانی هستند که ندانسته و یا ناخواسته در دام این باند افتاده‌اند که به تبع نوع جرمی که مرتکب شده‌اند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران در توضیحات دیگری افزود: این افراد از کشورهای حاشیه خلیج فارس و از طریق زدوبندهایی که داشته‌اند با لنج‌های کوچک اقدام به خرید خودروهای مدل بالا(عمدتا بنز و بی‌ام و) و وارد کردن آن‌ها به کشور کردند وسپس این خودرو‌ها را در حواشی مرزهای جنوب نگه‌داری می‌کردند و در مرحله بعد در تهران از موسسات کرایه اتومبیل خودروهای مشابه را شناسایی و اجاره می‌کردند و با فک پلاک آن‌ها اقدام به انتقال این ماشین‌ها به مرکز می‌کردند.

وی ادامه داد: درصورتی که نمونه‌ای پیدا نمی‌کردند با پیدا کردن خودروهای مشابه پلاک آن‌ها را یادداشت و بعد سفارش پلاک آن را به جاعل دیگری که در شرق کشورسکونت داشته می‌دادند و درآنجا فردی که پلاک را جعل می‌کرده اگرچه تغییراتی بین پلاک واقعی و پلاک اصلی وجود داشته، با نصب این پلاک‌ها و مدارک جعلی از قبیل کارت و سند اقدام به انتقال این خودرو‌ها به مرکز کشور می‌کردند و مرحله بعدی اقدامات مجرمانه‌شان در تهران شروع می‌شد.

محمدیان افزود: مرحله بعدی از این قرار بود با جعل مدارک خرید این خودرو‌ها ازسازمان‌هایی که معمولا این خودرو‌ها را خریداری می‌کردند، اقدام به جعل سایر مدارک و بعد از آن مراحل شماره گذاری را طی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از واصل شدن این اخبار و اطلاعات به پلیس اقدامات پیگیرانه شروع شد، افزود: تا این لحظه ۲۷ خودرو توقیف شده و خودروهای دیگری نیز که احتمال می‌رود به همین شکل اسناد آن‌ها جعل شده باشد در دست شناسایی است که طبیعتا این‌ها نیز به اتهام این افراد اصلی باند اضافه می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران با توصیه‌ای به مردم تاکید کرد: مردم برای خرید و فروش خودرو به مراکز مجاز مراجعه کنند و معاملاتشان را در آنجا انجام دهند چرا که تعدادی زیادی از اینجاعلان از طریق آگهی برای این خودرو‌ها مشتری پیدا می‌کردند و خودرو‌ها را به فروش می‌رساندند درصورتی که اگر معاملات در مراکز مجاز انجام می‌شد با توجه به تجربه‌ای که صاحبان بنگاه‌ها دارند، پیگیری این موضوع راحت‌تر بود و جلوی این معاملات گرفته می‌شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دوباره شیوه خرید خودرو از طریق آگهی روزنامه‌ها و ارائه چک‌های جعلی شیوع پیدا کرده که این معاملات معمولا بعداز ظهر‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران در توضیحات دیگری در رابطه با مدت فعالیت این باند، گفت: به نظر می‌رسد فعالیت این باند کمتر از شش ماه باشد، اما اسناد به دست آمده از آن‌ها نشان می‌دهد که از فعالیت آن‌ها یک ماه می‌گذرد.

وی با بیان اینکه با تلاش ماموران پلیس موفق شدیم سازندگان وسایل جعل را دستگیر کنیم، افزود: این‌ها اقدامات مجرمانه متعددی داشته‌اند که کشف زوایای پنهان آن‌ها در دست پیگیری و بررسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز