خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری ۱۶ میلیونی با اسناد هویتی برادر دوقلو

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۳۸

«با مراجعه یکی از شهروندان مشهدی به پلیس آگاهی و ارائه مرجوعه ای از دادسرا مبنی بر کلاهبرداری از او توسط فردی به نام علی با ارائه ده فقره چک به مبلغ ۱۶۸ میلیون ریال موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.»

فردی که با استفاده از مدارک هویتی برادر دوقولویش ۱۶۸ میلیون ریال از یک شهروند مشهدی کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان مشهدی به پلیس آگاهی و ارائه مرجوعه ای از دادسرا مبنی بر کلاهبرداری از او توسط فردی به نام علی با ارائه ده فقره چک به مبلغ ۱۶۸ میلیون ریال موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ بیدمشکی افزود: با توجه به شکایت وارده تیم یکم اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری وارد عمل شده و با مطالعه شکوایه وبررسی اظهارات شاکی، ‌موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
کارآگاهان با بدست آوردن اطلاعات در خصوص چک های صادر شده پس از تحقیقات به عمل آمده متهم به کلاهبرداری را دستگیر که در بازجویی های بعمل آمده اظهار داشت چنین حسابی ندارد و حتی دسته چک ندارد.
با بررسی های فنی و اطلاعاتی مشخص شد فردی که خود را به نام علی معرفی کرده برادر دو قلوی فرد دستگیر شده بوده که با مراجعه به بانک و سوء استفاده از شباهت ظاهری خود نسبت به برادر دوقولویش اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته چک کرده و با خرج کردن آن در سطح شهر، اقدام به کلاهبرداری از تعدادی شهروندان کرده است.

ماموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از چند روز کنترل نامحسوس محل های احتمالی تردد او را شناسایی و در یک اقدام ضربتی با هماهنگی مقام قضائی او در حال استراحت در یک مهمانپذیر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

کاراگاه بیدمشکی تصریح کرد: متهم در بازجوئی های به عمل آمده در مواجهه با مالباخته به جرم خود اعتراف و پس از بازجوئی های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز