خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد؛

بی‌سامانی مراکز معاینه فنی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۶۴

اگر قرار باشد همه خودرو‌ها بالا‌ترین سطح استاندارد را داشته باشند باید ۹۰ درصد خودروهای کشور متوقف شود نه فقط اسکانیا.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: متاسفانه در کشور ما مراکز معاینه فنی خیلی به سامان نیست و بسیاری از شهرهای کشور علاوه بر نداشتن ابزار معاینه فنی، فاقد این مراکز نیز هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» در حاشیه هفدهمین گردهمایی سراسری معاونان اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بنزین و رشد میزان تخلفات در جامعه و نیز مشکلاتی که خودروهای این نیرو با آن مواجه می‌شوند، اظهار داشت: در گذشته قیمت بنزین از ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان رسید اما با هماهنگی وزارت نفت و نیز ستاد کل با کارت‌های سوختی که به خودروهای نظامی داده شد این میزان هزینه در بودجه جبران شد.

وی افزود: معاونت برنامه ریزی و وزارت نفت قول دادند که هزینه در نیروهای مسلح را اعمال و در بودجه آن را جبران کنند.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم در این رابطه اتفاق خاصی رخ دهد گفت: خواهان این هستیم که در نیروهای مسلح، خصوصا ناجا قیمت بنزین تک نرخی باشد در صورتی که قیمت آن آزاد باشد بهتر است منابع آن را تامین در غیر اینصورت نظارت‌های ما را کاهش می‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی در مورد تدابیر ویژه ناجا برای خودروهای اسکانیا گفت: فعلا قصدی برای توقف این خودرو‌ها نداریم اما شرکت تولید کننده باید خودروهایی را که دارای نقص فنی است را رفع کند. همچنین در صورتی که رانندگان و کاربران تغییراتی در خودرو ایجاد کردند باید در معاینه فنی سختگیری بیشتری نسبت به آن‌ها اعمال شود تا اصلاحات صورت پذیرد.

احمدی مقدم تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما معاینه فنی به سامان نیست و خیلی از شهرهای کشور ابزار معاینه فنی و یا این مراکز در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متولی مراکز معاینه فنی در کشور، شهرداری‌ها هستند گفت: اغلب شهرداری‌ها ابزار و امکانات موجود را ندارند؛ در صورتی که این موضوع به سامان شود معاینه فنی یکی از گلوگاه‌های ایمنی خودرو محسوب می‌شود، در صورتی که خودرویی ایمنی لازم را نداشته باشد در آن گلوگاه با آن برخورد می‌شود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: متوقف کردن ۵ هزار اتوبوس اسکانیا آثار ناگواری در حمل و نقل به همراه دارد؛ باید به صورت منطقی عمل و به مصلحت جامعه بایستی توجه داشت.

مقدم تصریح کرد: ورود دستگاه‌های متعدد نظیر مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان استاندارد و… در خصوص اتوبوس‌ها ی اسکانیا موجب پیچیده‌تر شدن این موضوع شده است از سوی دیگر انتشار برخی از مصاحبه‌ها موجب شده تا شرکت تولید کننده این خودرو به تعهدات خود عمل نکند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی در حد وظایف و ماموریت خود در راستای ارتقای ایمنی کلیه خودرو‌ها خصوصا اسکانیا ایستادگی خواهد کرد؛ باید قبول کنیم این مسئله تدریجی است.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد همه خودرو‌ها بالا‌ترین سطح استاندارد را داشته باشند باید ۹۰ درصد خودروهای کشور متوقف شود نه فقط اسکانیا.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر از ناجا خواستار توقف شماره گذاری اسکانیا هستند پاسخ داد: کسانی که خواهان برخورد شدید‌تر در این رابطه هستند بسیار زیادند. از سوی دیگر گروهی دیگر که تصور می‌کنند مشکلی در این زمینه وجود ندارد، قابل توجه است؛ ما هم باید در این رابطه متعادل برخورد کرده و احساسی عمل نکنیم.

وی با اشاره به واژگونی اتوبوس شرکت واحد گفت: بعضی از کار‌شناسان معتقدند تردد این اتوبوس برای شهر مناسب نیست، اگر اتوبوسی در شهر کارایی نداشته باشد قطعا خطر تردد آن در برون شهری بیشتر است.

احمدی مقدم در مورد طرح عفاف و حجاب گفت: جامعه ایرانی در مسیر رشد و ارتقای فرهنگی است؛ نفوذ کلام مسئولان نظامی و نیز ناجا در جامعه برد دارد و همچنین رسانه‌ها از ابزار قوی تری برخوردار هستند لذا برای این موضوع با همراهی جامعه روبرو هستیم از این رو باید تلاش کنیم از ابزارهای موجود حداکثر استفاده را بکنیم.

مقدم با اشاره به طرح دریا گفت: در سال گذشته علیرغم جذب نیروهای فصلی کنترل انتظامی و اخلاقی از سوی ناجا، اعتبار لازم و جذب نجات غریق برای اجرای این طرح محقق نشد و موجب شد تا تعداد غرق شدگان در این رابطه افزایش پیدا کند.

وی به توجه وزارت کشور به این مسئله ونیز برگزاری جلسات با استاندار‌های شمالی کشور، نیروهای انتظامی و دستگاه‌های مربوطه اشاره کرد و افزود: طرح ساماندهی دریا آغاز و تقویت آن تاکید شده است تا جان شهروندان و امنیت آنان تامین شود.

وی تصریح کرد: در عرصه اجتماعی در خصوص مسئله عفاف و حجاب اکثر افراد جامعه در این رابطه همکاری می‌کنند اما کسانی که رفتار هنجارشکنانه دارند با آن‌ها برخورد می‌شود.

فرمانده ناجا در مورد طرح انسداد مرز اظهار داشت: از اسفندماه ۹۲ این طرح با سرعت قابل توجهی آغاز شد از سویی دیگر تخصیص اعتبارات قابل توجه از سوی دولت برای مرز موجب تسریع روند طرح انسداد شده است.

وی به حضور سپاه در بخشی از مرز، که فاقد جاده و تاسیسات مرز ی بود اشاره کرد و گفت: حضور سپاه موجب شد امکانات مهندسی وسیعی برای انسداد به مرزصورت پذیرد از سویی بخشهای دیگر ناجا نیز اعتبارات و امکانات مهندسی را به شرق کشور تخصیص دادند.

مقدم خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم اگر قرار بود این اقدامات در بستر عادی انجام شود ۳ سال طول می‌کشید اما با اقدامات صورت گرفته این میزان به ۶ ماه تقلیل پیدا کرد.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: تا پایان امسال با ایجاد موانع، استفاده از امکانات مراقبتی، الکترونیکی، اپتیکی و تقویت یگان‌ها در شرق کشور شرایط را به نحو مطلوب برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز