خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

باید به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۴

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در حال شکل‌گیری است، و غیر از امر درمان و پیشگیری، باید صیانت از بهبودیافتگان نیز مورد توجه قرار گیرد تا فرد بهبودیافته به حال خود رها نشده و برایش شغلی مهیا شود.

ایلنا: وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال ۹۳ باید تلاش شود که جهش بزرگی در امر مبارزه با مواد مخدر بوجود آید و مسؤلان امر مبارزه باید به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان ضربه وارد کنند و اگر خلایی در این امر وجود دارد برطرف شود.

به گزارش ایلنا، " عبدالرضا رحمانی‌فضلی " صبح امروز در همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که در محل ستاد فرماندهی کل ناجا برگزار شد، گفت: سطح آگاهی برخی مسوولین نسبت به مواد مخدر و عوارض آن پایین است و اگر هم آگاهی دارند درک و حس مسوولیت در آنان وجود ندارد، لذا این فهم و درک عمومی باید در بین همه اقشار جامعه به خصوص مسوولین افزایش یابد.

وی افزود: مواد مخدر آثار و تبعات سوئی در حوزه‌های مختلف جامعه اعم از اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و امنیتی به دنبال دارد و باید درک دقیقی از این آثار و نتایج به دست آید و هر یک از مسوولین، نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

دبیرکل ستاد با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفری معتادان در کشور بیان داشت: در برخورد با این افراد باید به گونه‌ای عمل کنیم که آنها از اقوام، آشنایان و حتی اعضای خانواده هستند و به آنها کمک شود، لذا باید همه به خصوص ناجا و قوه قضائیه تلاش کنند که این رقم افزایش نیابد.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، اجتماع‌محور است و تحقق آن نیاز به حضور همه مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌ها دارد، ضمن اینکه در این خصوص باید به سه عنصر مهم آگاهی‌بخشی، درک درست از موضوع و آثار و نتایج آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد پلیس در حوزه مقابله باید علمی، پیشگیرانه و مبتنی بر عملیات و اطلاعات باشد، گفت: اگر مقابله معطوف به درگیری‌ها باشد، هزینه‌ها افزایش خواهد یافت ولی اگر درگیری‌ها مبتنی بر اطلاعات هوشمندانه و هدفمند باشد، مسلما هزینه‌ها در امر مقابله کاهش خواهد یافت.

دبیرکل ستاد اولین دغدغه مردم را اعتیاد دانست و بیان داشت: در حوزه درمان اقدامات بسیار جدی صورت گرفته است و همچنین با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری نیز شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وی افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در حال شکل‌گیری است، و غیر از امر درمان و پیشگیری، باید صیانت از بهبودیافتگان نیز مورد توجه قرار گیرد تا فرد بهبودیافته به حال خود رها نشده و برایش شغلی مهیا شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه توجه پلیس باید معطوف به دستگیری در شبکه‌های قاچاق موادمخدر باشد، گفت: شما از ورودی‌ها، مسیرها، اماکن توزیع و حتی مصرف‌کنندگان مطلع هستید و در عین حال ابزارها و عناصر مقابله را نیز در اختیار دارید، اما هنوز موفقیت کامل در امر مبارزه با موادمخدر به دست نیامده است که شاید به دلیل در نظر نگرفتن ساختارهای لازم و کارآمدی عناصر و دستگاه‌های ذی‌ربط باشد.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: باید مدیریت مناسبی در بحثساختاری و کارآمدی ایجاد شود چرا که مجموعه‌ توانمندی‌های جمهوری اسلامی بیشتر از آن است که نتوانیم بر قاچاق موادمخدر فائق شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۹۳ باید تلاش شود که با رفع معایب، جهش بزرگی در امر مبارزه با مواد مخدر بوجود آید، گفت: مسؤلان دخیل در امر مبارزه باید علاوه بر توجه به فعالیت شبکه و سرشبکه‌ها به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان نیز توجه و ضربات مهلکی به آن وارد کنند، چرا که توان مالی برای قاچاقچیان بسیار مهم است و ما نباید از توان مالی، املاک و دارایی آنان غافل شویم.

به گفته وی بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۳، علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای در کشور افزایش چشم‌گیری داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز