خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه خبر داد؛

کاهش مراجعات حضوری به محاکم با اجرای طرح خدمات الکترونیک قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۲

حدود ۲ هزار نفر از همکاران سردفتر و دفتریار سراسر کشور از اعضای هیئت علمی حوزه و دانشگاه‌ها و دارای تحصیلات عالیه هستند.

ایلنا: رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری قریب به ۱۰۰ هزار دادخواست و شکوائیه از طریق دفا‌تر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت رسیده که منجر به کاهش ۳۰۰ هزار مراجعه افراد به محاکم شده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه، " محمدرضا دشتی اردکانی " در دیدار با رئیس دستگاه قضایی با اشاره به فعالیت بیش از ۷ هزار و ۲۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور، گزارشی از روند الکترونیکی کردن خدمات و اسناد در دفا‌تر اسناد رسمی را ارائه کرد.

وی همچنین از ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص تلاش برای سالم سازی و شفاف سازی در حوزه ثبت اسناد، تقدیر کرد.

دشتی اردکانی با اشاره به پایلوت ۴۰ دفتر اسناد رسمی در شهر تهران در خصوص همکاری با طرح خدمات قضایی افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری قریب به ۱۰۰ هزار دادخواست و شکوائیه از طریق دفا‌تر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت رسیده که منجر به کاهش ۳۰۰ هزار مراجعه افراد به محاکم شده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به حضور نیروهای متخصص در دفا‌تر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: حدود ۲ هزار نفر از همکاران سردفتر و دفتریار سراسر کشور از اعضای هیئت علمی حوزه و دانشگاه‌ها و دارای تحصیلات عالیه هستند و با توجه به ظرفیت‌های دفا‌تر اسناد رسمی امیدواریم در موضوع داوری و شورای حل اختلاف از امکانات و تجریه این دفا‌تر نیز استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز