خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس قوه قضائیه در گفت‌و گو با ایلنا: ‌

سند دار کردن املاک دولتی موجب کاهش زمین‌خواری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۴۵

گاهی تصرفات پس از ده سال تعدی به زمین مطرح می‌شد و این مسئله باعثمی‌شد که حل و فصل این زمین‌خواری با مشکل همراه باشد از این رو لازم است مسئولین دولتی در بخش این املاک دقت نظر بیشتری داشته باشند.

ایلنا: ‌ معاون رئیس قوه قضائیه، گفت: از دولت خواسته‌ایم تا دستگاه‌های متولی زمین جهت سنددار کردن املاک دولتی اقدام کنند تا شاهد کاهش آمار زمین‌خو اری باشیم.

احمد تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره پدیده زمین‌خواری با بیان اینکه این مسئله در پرونده‌های دادگستری پیگیری می‌شود اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد اطلاعاتی در این باره ندارد و اگر زمین‌خواری صورت می‌گیرد باید از طریق دستگاه‌های متولی اعلام شکایت به قضا شود.

وی در پاسخ به این سؤال که روند و سیاست سازمان ثبت اسناد در زمینه سندسازی املاک چقدر می‌تواند در کاهش پدیده زمین‌خواری مؤثر باشد افزود: یکی از سیاست‌هایی که سازمان آن را پیگیری می‌کند همین مسئله است همچنین ما از دولت خواسته‌ایم تا دستگاه‌های متولی زمین جهت سنددار کردن املاک دولتی اقدام کنند تا شاهد کاهش آمار زمین‌خو اری باشیم که خوشبختانه اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی از دستگاه‌های متولی خواسته شده است تا اقدامات اولیه را انجام دهد گفت: این دستگاه‌ها باید در برابر هرگونه تعدی به این اراضی حساس باشند. در گذشته این اراضی توسط افراد خاص تصاحب می‌شد و چند دست انتقال می‌یافت و در نهایت ساخت و ساز در آن صورت می‌گرفت اما متأسفانه دستگاه‌های متولی هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دادند.

تویسرکانی با بیان اینکه نبود سازوکار مناسب و نیروهای انسانی و شیوه مناسب در رصد کردن و حفاظت از این اراضی موجب شده بود تا پدیده زمین‌خواری در اراضی و منابع دولتی افزایش یابد، گفت: گاهی این تصرفات پس از ده سال تعدی به زمین مطرح می‌شد و این مسئله باعثمی‌شد که حل و فصل این زمین‌خواری با مشکل همراه باشد از این رو لازم است مسئولین دولتی در بخش این املاک دقت نظر بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد درخصوص پدیده زمین‌خواری و تعدی زمین‌خواران در املاک شخصی افراد پاسخ صریحی نداد و گفت: دستگاه‌های متولی باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز