خبرگزاری کار ایران

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد:

کاهش تلفات حوادثرانندگی در ۵ ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۵۶

در مرداد ماه امسال یکهزار و ۶۲۳ نفر(یکهزار و ۲۷۹ نفر مرد و ۳۴۴ نفر زن) در حوادثرانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادثرانندگی یکهزار و ۸۲۱ نفر بود، ۹ / ۱۰ درصد کاهش یافته است.

ایلنا: تلفات حوادثرانندگی در پنج ماهه نخست سال جاری ۸ / ۹ درصد کاهش یافت و از هشت هزار و ۵۴۰ فوتی در مدت مشابه سال گذشته به هفت هزار و ۷۰۶ نفر در سال جاری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات حوادثرانندگی در پنج ماهه امسال پنج هزار و ۹۳۹ نفر مرد و یکهزار و ۷۶۷ زن بودند. همچنین در حوادثرانندگی این مدت ۱۴۲ هزار و ۹۱۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد نیز ۱۰۳ هزار و ۶۱۱ نفر مرد و ۳۹ هزار و ۳۰۰ نفر دیگر زن بودند.

بر اساس این گزارش تعداد مصدومان حوادثرانندگی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مدت استان‌های فارس با ۶۸۵، خراسان رضوی با ۵۷۶ و تهران با ۵۵۴ مورد بیشترین و استان‌های ایلام با ۶۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۹ و یزد با ۹۸ مورد، کمترین تلفات حوادثرانندگی را داشته‌اند. از کل تلفات حوادثرانندگی پنج ماهه امسال دو هزار و ۱۱۱ نفر در محورهای درون شهری، چهار هزار و ۹۰۰ نفر در مسیرهای برون شهری، ۶۵۸ نفر در مسیرهای روستایی و ۳۷ نفر در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در مرداد ماه امسال یکهزار و ۶۲۳ نفر(یکهزار و ۲۷۹ نفر مرد و ۳۴۴ نفر زن) در حوادثرانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادثرانندگی یکهزار و ۸۲۱ نفر بود، ۹ / ۱۰ درصد کاهش یافته است. در این مدت استان‌های تهران با ۱۳۰ مورد، خراسان رضوی با ۱۲۹ مورد و فارس با ۱۲۴ مورد بیشترین تلفات حوادثرانندگی را داشته‌اند.

در مرداد ماه امسال ۲۹ هزار و ۳۸۵ نفر در حوادثرانندگی مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه ۲ / ۶ درصد افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز