خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

تکذیب ثبت طلاق در روز ازدواج / استفاده از روش های سنتی در ثبت اسناد اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۲۳

تخلف برخی از سردفتران در ثبت واقع طلاق در روزی که اعلام شده بود نباید هیچ طلاقی ثبت شود، قبول ندارم / در آن روز سامانه فنی ثبت طلاق که در اختیار سازمان است، قطع بود و امکان ثبت طلاق وجود نداشت.

ایلنا: ‌ معاون رئیس قوه قضائیه، گفت: استفاده از روش های سنتی و شیوه‌های قدیم در ثبت معاملات اشتباه بزگ است

تویسرکانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبت آنی معاملات با وجود گستردگی کار در وضعیت مطلوب قرار دارد، اظهار کرد: اگرچه در برخی از شهرستان‌ها به دلیل مشکلات اینترنتی با مشکلاتی مواجه هستیم اما در مجموع در مقایسه با سال گذشته ثبت آنی معاملات از عملکرد خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای به عمل آمده ثبت آنی معاملات در شهرستان ارومیه و استان اذربایجان غربی وضعیت مطلوبی دارد، تصریح کرد: ‌ رسانه‌ها می‌توانند با همراهی در این بخش ما را یاری کنند چراکه استفاده از فن آوری روز منجر به ارتقای سلامت اداری و شفاف‌سازی در تکالیف قانونی می‌شود.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ‌ استفاده از روش های سنتی و شیوه‌های قدیم در ثبت معاملات اشتباه بزگ است از این رو همکاران ما در حوزه سردفتری در اجرایی شدن این طرح همراه ما بودند تا در کوتاهترین زمان به این وضعیت برسیم.

تویسرکانی با تاکید بر اینکه اهمیت ثبت آنی معاملات کمتر از پرونده توزیع سهمیه سوخت ندارد، گفت: ‌ پیش‌بینی ما بر این بود که با چالش‌های متعددی مواجه شویم اما خوشبختانه وضعیت مناسب بود.

روزانه ۶۰ هزار ثبت الکترونیک معاملات را داریم‏

وی با بیان اینکه روزانه ۶۰ هزار معامله به صورت الکترونیک ثبت میشود، افزود: در برخی از روزها این تعداد به ۷۰ هزار مورد نیز افزایش می‌یابد اگرچه ما آمار را به صورت روزانه و هفتگی اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک درباره تخلف برخی از سردفتران در ثبت واقعه طلاق در روزی که اعلام شده بود نباید هیچ طلاقی ثبت شود، اظهار کرد: این مساله را قبول ندارم و اگر کسی این مورد را می‌گوید قطعا مسئولیتی در این حوزه ندارد زیرا که سامانه فنی ثبت طلاق که در اختیار سازمان است، در آن روز قطع بود و امکان ثبت طلاق وجود نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز