خبرگزاری کار ایران

فرمانده‌ای ناجا:

پلیس باید در بحثنظارت بی‌رحمانه عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۷

ایمن کردن جاده‌ها مستلزم ۱۰ تا ۱۵ سال زمان است تا بتوانیم جاده‌ای ایمن داشته باشیم که این کار نیازمند به سرمایه‌گذاری قابل توجهی است.

ایلنا: فرمانده‌ای ناجا گفت: در موضوع نظارت پلیس باید بی‌رحمانه عمل کند و باید چشم‌ها را ببندد تا اعمال نظارت سختگیرانه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم افتتاح سایت راهبر ۱۲۰ با تأکید بر اینکه وظیفه ما حفظ جان مردم است؛ با ابراز تأسف از آمار تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: ما تجربه تصادفات ۲۸ هزار نفری در جاده را داشته‌ایم که با بهبود وضعیت این آمار به ۱۹ هزار نفر کاهش یافته است. بدون شک می‌توان با برخورداری از ظرفیت‌های کشور که در برخی موارد نیز زود بازده نیست این تلفات را کاهش داد.

وی ادامه داد: ایمن‌ترین حمل و نقل ریلی و هوایی که در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای ایمن‌تر است اما هزینه‌ زیادی دارد. ایمن کردن جاده‌ها مستلزم ۱۰ تا ۱۵ سال زمان است تا بتوانیم جاده‌ای ایمن داشته باشیم که این کار نیازمند به سرمایه‌گذاری قابل توجهی است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در امداد هوایی و استفاده از بالگرد رتبه تک رقمی داریم، افزود: در واقع می‌توان با تقویت امدادرسانی میزان تلفات جانی بعد از رخداد حوادثرا از ۵۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش داد تا چند هزار نفر کمتر جان خود را بعد از وقوع حوادثبدهند. چراکه در بسیاری از موارد به دلیل دوری راه یا عدم پذیرش مجروحان جان خود را از دست می‌دهند.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه شاید تا پایان سال نتوانیم به این هدف برسیم اما قطعاً با کمک دولت و تخصیص اعتبارات می‌توان تا برنامه پنجم به این هدف دست یافت اگرچه در این مسیر باید به ایمنی خودرو‌ها توجه کنیم و اگر از امروز شروع کنیم به مدت ۱۰ سال بعد می‌توان جاده‌ای ایمن داشت.

وی با بیان اینکه باید در ارتقای استانداردسازی خودرو فشار بیشتری به خودروساز اعمال کرد، گفت: امروز واردات خودرو راه مناسبی برای رقابت نیست و اهرم بی‌نتیجه است زیرا قیمت ورود این خودرو‌ها بسیار زیاد است. به اعتقاد من خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان آسیب‌پذیر هستند. از سویی از کجا مشخص است که این خودرو‌ها استاندارد باشند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید سختگیرانه به این موضوع بپردازد و سختگیرانه به مسئله گواهی استاندارد خودرو‌ها بپردازد، ادامه داد: نظارت پلیس باید به صورت بی‌رحمانه انجام شود. باید چشم‌هایمان را ببندیم و اعمال نظارت کنیم آن هم به صورت سختگیرانه.

وی با بیان اینکه تعداد خودرو در ایران در مقایسه با اروپا کمتر است، گفت: فرهنگ عمومی در غرب آن‌ها را به استفاده از حمل و نقل عمومی سوق داده است. بدون شک افزایش بزرگراهی برای ورود خودروهای تک سرنشین پاسخگو نیست.

سردار احمدی‌مقدم درباره سامانه کنترل آنلاین خودرو نیز گفت: این سامانه باید تا پایان امسال به عنوان یک ضرورت به صورت جدی راه‌اندازی شود هزینه زیادی ندارد و از آنجا که بیشتر طرح‌ها و هزینه‌ها آماده است و دیگر تیر در تاریکی نمی‌اندازیم زود‌تر به نتیجه می‌رسیم.

وی همچنین به خاطره‌ای از یک رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: این شخص که در گذشته رئیس جمهور بوده است به من گفت تلاش می‌کردم هر ساله تعداد تلفات رانندگی کاهش یابد اما هر ساله شاهد افزایش ۱۱ درصدی بودیم. در واقع با سخنرانی کار جلو نمی‌رود باید با طرح و برنامه باشیم.

وی با بیان اینکه امروز تلفن ۱۲۰ در اختیار راهبر قرار گرفته است، گفت: در گذشته به دلیل مسائل امنیتی ملاحظاتی داشته‌ایم که خوشبختانه این ملاحظات در راهبر برداشته شد تا سایت راهبر ۱۲۰ راه‌اندازی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز