خبرگزاری کار ایران

احمد شریف:

آماده‌ایم راهبردهای حزبی به مجلس ارائه کنیم

رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی از آمادگی جبهه متبوعش برای ارائه راهبردهای حزبی به مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد شریف در همایش اقتصاد مقاومتی نقش تدبیر و عقلانیت در عمل که توسط جبهه تدبیر و توسعه ایران برگزار شد،  اظهار داشت: این جبهه با معرفی ۲۵۰ کاندیدا در بسیاری از شهرهای ایران توانست در دور اول انتخابات ۹۵ نفر و در دور بعدی ۴۷ نفر را به مجلس شورای اسلامی بفرستد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بحثی که متأسفانه این روز‌ها به آن کم توجه می‌شود، بعد نظارتی مجلس است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت رقم بالای بیکاری در بین جوانان کشور و رشد تورم، باید به بعد نظارتی مجلس توجه بیشتری شود.

شریف در ادامه سخنان خود با اشاره به ارائه طرح تشکیل فراکسیون تدبیر و توسعه در مجلس دهم گفت: مهم‌ترین رویکرد این فراکسیون، رویکرد اعتدالی بوده و توسعه اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌های آن است.

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران با تأکید بر اینکه مسیر انتخابات باید از احزاب بگذرد، خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از چهره‌های سیاسی به این همفکری و تفاهم رسیده‌اند که مبنای انتخابات باید حزبی باشد و جبهه تدبیر و توسعه اسلامی آماده است در این راستا راهبردهایی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در تداوم راهی که مردم با رویکرد اعتدالی انتخاب کرده‌اند، مسیر موفقیت‌آمیزی را طی کنیم، تصریح کرد: مهم‌ترین معضل امروز کشور، اشتغال و بحث اقتصاد است. امروز شاهدیم که بیش از ۳ میلیون نفر در کشور بیکار هستند. این در حالی است که سالانه ۹۰۰ هزار نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۱، ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار شغل در کشور وجود داشت و در ۸ سال به ۵۴۲ هزار شغل رسید، ادامه داد: نرخ بیکاری در شهر‌ها ۱۴ درصد است و در برخی از شهرهای دیگر نرخ بیکاری بالغ بر ۵۰ درصد است که این موضوع در میان اقشار تحصیلکرده بالغ بر ۲۱ درصد است.

شریف تصریح کرد: در سال ۸۴ تورم ۱۴ درصد و در سال ۹۱ تورم به ۳۱ درصد رسید؛ تورم نقطه به نقطه به ۴۶ درصد رسیده بو. دولت تدبیر و امید در حالی دولت را تحویل گرفت که ویرانه‌ای بیش نبود و اکنون سعی دارد تورم را تک‌رقمی کند و توانسته تورم را از ۳۱ درصد به ۱۹ درصد کاهش دهد. ما شاهد بودیم در دولت گذشته اقتصاد به حالت رکود تورمی افتاده بود، اما با سعی و کوشش دولت این مشکل تا حدی زیادی از بین رفت.

وی ادامه داد: در بحث فساد و ناکارآمدی در سال ۲۰۱۳ رتبه ما در میان ۱۷۰ کشور دنیا ۱۴۴ بود و بعد از ما افغانستان و عراق قرار داشت، در بحث جرایم اقتصادی در سال ۸۴ سه و نیم میلیون چک برگشتی داشتیم و در سال ۹۱ این رقم به ۶ و نیم میلیون چک برگشتی ارتقا یافت.

شریف گفت: در امر هدفمندی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد از هدفمندی به بخش تولید اختصاص یابد و حتی یک‌ریال هم در دولت قبل در این موضوع محقق نشد و موجب شد ۳۳ درصد هزینه‌های تولید بالا برود.

کد خبر : ۳۷۱۸۱۸