خبرگزاری کار ایران

برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور بسکتبال با ویلچر بانوان

نایب رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر، از برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مریم دهستانی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در خصوص این مسابقات اعلام کرد: چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور با حضور تیم‌هایی از فارس، کرمان، تهران، اردبیل، زنجان، یزد، خراسان رضوی و اصفهان در تهران، سالن 22 بهمن، برگزار می‌شود.

نایب رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر خاطر نشان کرد: تیم‌ها عصر روز 7 دی وارد تهران می‌شوند و همان شب جلسه فنی مسابقات برگزار خواهد شد و رقابت‌ها نیز طی روزهای 8 تا 10 دی ماه در جریان خواهد بود.

دهستانی گفت: هنگام برگزاری مسابقات عملکرد بازیکنان رصد می‌شود و بهترین‌ها گلچین می‌شوند تا در صورتی که برنامه ریزی برای اردوی تیم ملی و یا اعزام‌های برون مرزی احتمالی انجام شد، از منتخبین این مسابقات استفاده شود.

وی افزود: اولین حضور تیم بسکتبال با ویلچر بانوان در مسابقات پاراآسیایی، تحرک بیشتری در میان بانوان ایجاد کرده و علاقه مندان بیشتری جذب شده‌اند، لذا با توجه به احتمال آسیب دیدگی‌ها، نبود زمین استاندارد دربیشتر استان‌ها و همین طور تجهیزات مناسب، گرایش به این رشته سرعت کمتری دارد البته باید گفت که توانسته‌ایم تیم‌ها را حفظ کنیم و در کنار آن استعداد یابی نیز انجام دهیم و در مسابقات مهر رضوی نیز جوانان خوبی شناسایی شدند.

نایب رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر در پایان گفت: تیم‌های شرکت کننده الزاما باید سه بازیکن زیر 23 سال در ترکیب خود داشته باشند، و از این طریق به مساله جوان گرایی در مسابقات نیز توجه کردیم.

چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور بسکتبال با ویلچر از 8 تا 10 دی ماه در سالن ورزشی 22 بهمن شهر تهران برپاست.

کد خبر : ۴۴۱۴۷۴