خبرگزاری کار ایران

عزم تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران برای افتخارآفرینی در ریو

تیم‌های والیبال نشسته مردان و زنان به دنبال کسب افتخاری تازه برای ورزش معلولان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اولین حضور تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران به پارالمپیک 1988 سئول بازمی‌گردد و از آن تاریخ تاکنون تیم ملی ایران 5 دوره به عنوان قهرمانی در سال‌های 1988، 1992، 1996، 2000 و 2008 دست یافته است.

تیم ایران در مرحله گروهی بازی‌های پارالمپیک ریو با بوسنی و هرزگوین، چین و اوکراین همگروه شده و تیم اوکراین نیز جایگزین تیم روسیه در این رقابت‌هاست.

تیم والیبال نشسته مردان ایران موفق‌ترین تیم ورزشی تاریخ ورزش ایران به حساب می‌آید. با این وجود برای قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها دو حریف سرسخت به نام بوسنی‌وهرزگوین و برزیل را پیش‌رو دارد. در کنار پنج قهرمانی بازی‌های پارالمپیک، ایران دو بار هم در سال‌های 2004 و 2012 به عنوان نایب قهرمانی دست یافته است.

تیم والیبال نشسته با ترکیب ابوالفضل اولیایی، صادق بیگدلی، مهدی بابادی، آرش خرمالی، عیسی زیراهی، رمضان صالحی حاجی‌کلایی،  میثم علیپور، داود علیپوریان، حسین گلستانی، مجید لشکر صنمی، مرتضی مهرزاد و مهرزاد مهروان در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.

هدایت ملی‌پوشان بر عهده هادی رضایی و علیرضا معمری و بهمن تاروردی‌زاده نیز به عنوان مربیان تیم ملی در کنار وی حضور دارند. سرپرستی تیم والیبال نشسته مردان نیز بر عهده منوچهر پورحسن است.

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان اولین دیدار خود در مرحله گروهی را 20 شهریور مقابل تیم ملی چین برگزار می‌کند.

بانوان ایران هم پس از درخشش در بازی‌های پاراآسیایی 2014 اینچئون، اکنون به فکر تاریخ‌سازی  و حضوری قدرتمندانه در  عرصه پارالمپیک هستند و تلاش می‌کنند اولین حضور خود در بازی‌های پارالمپیک را به یاد ماندنی کنند.

بانوان ایرانی در مرحله مقدماتی با تیم‌های آمریکا، چین و روآندا همگروه هستند و اولین دیدار خود را 20 شهریور مقابل تیم ملی آمریکا برگزار می‌کنند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان با ترکیب طیبه جعفری وردنجانی، سمیرا خالقی، بتول خلیل‌زاده فرسنگی، زهرا دانای طوس، معصومه زارعی بروتی، زهرا عبدی، نسرین فرهادی، مهری فلاحی دریاکناری، عشرت کردستانی، سکینه کشوری، زینب ملکی و زهرا نجاتی عارف در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.

فرید صائبی به عنوان مدیر فنی و مریم ایرانمنش به عنوان مربی هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارند و بتول مشرف جوادی نیز سرپرست تیم است.

 

کد خبر : ۴۰۵۷۴۴