خبرگزاری کار ایران

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد:

کسب ۷۷ سهمیه پارالمپیک برای ایران

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۴۶۶

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک از کسب ۷۷ سهمیه پارالمپیک برای شرکت در بازی های ریو ۲۰۱۶ خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز برجسته در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولان پیرامون این خبر گفت: طی اعزام های انجام شده در ماه‌های اخیر، تاکنون ۷۷ سهمیه برای شرکت در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ به دست آمده و امکان افزایش سهمیه هنوز وجود دارد.

برجسته در این زمینه افزود: در رشته دو و میدانی که پرتعدادترین شرکت‌کننده را نیز دارد، تاکنون ۱۰ سهمیه مستقیم از مسابقات جهانی قطر به دست آمده و به احتمال قوی بین ۱۰ تا ۱۵ سهمیه دیگر نیز به دست خواهد آمد. در رشته تیر و کمان هم شش سهمیه داریم و از مسابقات تیر و کمان جمهوری چک که سال آینده برگزار خواهد شد نیز می توانیم یک سهمیه دیگر در رشته کامپوند بانوان کسب کنیم.

معاون فنی کمیته پارالمپیک خاطر نشان کرد: رشته های تیمی بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته مردان و زنان نیز دارای سهمیه مستقیم هستند و در وزنه برداری هم ۵ سهمیه داریم.

وی گفت: رشته قایقرانی برای اولین بار پارالمپیکی می شود و در پاراکانو یک سهمیه داریم و امکان دارد از مسابقات آلمان که سال آینده برگزار می شود نیز یک سهمیه دیگر کسب شود. رشته دوچرخه سواری از مسابقات اینچئون حائز یک سهمیه شد و  البته باید در یک مسابقه دیگر شرکت کنیم که این سهمیه تثبیت شود.

برجسته افزود: رشته شنا هم دارای دو سهمیه است و چنانچه شناگران بتوانند حد نصاب های مورد نظر کمیته پارالمپیک را به دست بیاورند، این سهمیه ها به آنها تعلق خواهد گرفت. در تنیس روی میز هم ملی پوشان با شرکت در مسابقات اردن رنکینگ های خود را جابه جا کردند و برای محرز شدن تعلق گرفتن سهمیه به ایران، منتظر اعلام نظر فدراسیون جهانی این رشته هستیم.

معاون فنی کمیته پارالمپیک گفت: در بخش نابینایان و کم بینایان نیز سه سهمیه در جودو داریم و رشته تیمی فوتبال پنج نفره هم دارای سهمیه است .

وی تصریح کرد: با توجه به فرصت باقیمانده، تعداد سهمیه های ایران به ۹۰ سهمیه افزایش خواهد یافت. البته این مساله به این معنی نخواهد بود که به تعداد سهمیه های کسب شده، نفر به مسابقات اعزام شود.

برجسته در پایان افزود: کاروان ایران در بازی های پارالمپیک لندن ۷۹ ورزشکار داشت و پیش بینی می شود تعداد ورزشکاران ما در مسابقات پارالمپیک برزیل به نسبت لندن افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز