خبرگزاری کار ایران

استرالیا یک – کره‌جنوبی یک؛

هیو مین فرشته نجات کره‌ / سرنوشت جام شانزدهم به وقت اضافه کشید

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۸۶

کی سونگ یئون از اشتباه مدافعان میزبان استفاده کرد و با یک پاس عمقی توپ را به سون هیو مین سپرد تا این بازیکن با گشودن دروازه استرالیا، ‌ فرشته نجات کره‌ای‌ها لقب بگیرد…

تیم فوتبال کره‌جنوبی در حالیکه تا لحظات پایانی دیدار فینال جام شانزدهم با حساب یک بر صفر از استرالیا عقب بود با گل سون هیون مین بازی در دقیقه ۹۲ بازی را به تساوی کشاند تا سرنوشت جام ملت‌ها در وقت‌های اضافه مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا، بین تیم‌های استرالیا و کره‌جنوبی از ساعت ۱۲:۳۰ امروز(شنبه ۱۱ بهمن‌) با قضاوت علیرضا فغانی از ایران در ورزشگاه سیدنی آغاز شد و در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند.

ترکیب تیم استرالیا:مت رایان، ایوان فرانیچ، مت اسپیرانوویچ، ترنت سانیسبری، جیسون دیویدسون، ماسیمو لونگو، مایل جندیناک(کاپیتان)، مارک میلیگان، روبی کروز، تیم کیهیل و متئو لکی

ترکیب تیم کره جنوبی:کیم جین هئون، چا دو ری، کواک تائه هوی، کیم یونگ گوون، کیم جین سو، کی سونگ یئونگ(کاپیتان)، پارک جو هو، جانگ هیون سو، نام تائه هی، سون هئونگ مین و لی جئونگ هیو

دو تیم درنیمه نخست این دیدار بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند اما در لحظات پایانی این نیمه ماسیمو لونگو با پاس سینسبری پشت محوطه جریمه کره صاحب توپ شد و با یک شوت مهارنشدنی دروازه جین هیون را برای نخستین بار در این جام باز کند.

با آغاز نیمه دوم، کره‌ای ها برای جبران گل خورده، بازی هجومی را در دستور کارشان قرار دادند. در طرف مقابل استرالیای‌ها هم می‌کوشیدند ضمن اداره بازی، نیم‌نگاهی هم در ضدحملات داشته باشند و دقیقه ۱۵ با استفاده از این حربه می‌توانستند به گل دوم برسند اما شوت محکم متئو لکی با واکنش جین هئون، سنگربان کره‌جنوبی از بالای دروازه به کرنر رفت.

دقیقه ۱۸ یوریچ جای تیم کیهیل را در ترکیب استرالیا گرفت. با این تعویض آقای گلی علی مبخوت از امارات با ۵ گل زده در این جام قطعی شد. اشتیلیکه هم بلافاصله لی‌ تائه هو را به جای نام تائه هی به زمین فرستاد. چند دقیقه بعد هم رابی کروسه به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و جیمز ترویسی جای وی را در زمین گرفت.

این پایان بدشانسی‌های پوستکوگلو نبود و ایوان فرانچیچ هم دقایقی بعد مصدوم شد و جای خود را به متیو مک‌کی داد تا سومین تعویض استرالیا هم اجباری باشد.

کره‌جنوبی در ادامه سعی کرد با تمرکز در میانه میدان، بازی را به زمین استرالیا ببرد و روی دروازه این تیم خطرساز شود اما بازی میزبان با یک بازی حساب شده راه‌های نفوذ حریف را بسته بود و کره نتوانست موقعیت چندانی روی دروازه رایان ایجاد کند.
در حالیکه ۹۰ دقیقه قانونی بازی به پایان رسیده بود و استرالیایی‌ها خود را قهرمان جام شانزدهم می‌دانستند، کی سونگ یئون از اشتباه مدافعان میزبان استفاده کرد و با یک پاس عمقی توپ را به سون هیو مین سپرد تا این بازیکن با گشودن دروازه استرالیا، ‌ فرشته نجات کره‌ای ها لقب بگیرد و تکلیف جام شانزدهم در وقت‌های تلف شده مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز