خبرگزاری کار ایران

آمار خواندنی ار دور اول جام‌ملت‌ها؛

سامورایی‌ها مقتدرترین تیم مرحله‌اول / آمار ضعیف ایران در بازی گروهی!

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۴۸

الحبسی دروازه‌بان عمان با ۶ دفع توپ، بهترین عملکرد را در میان دروازه بانان جام داشته است. حقیقی نیز با ۵ با دفع توپ به همراه دروازه‌بان کره شمالی در رده دوم این رده‌بندی قرار دارد.

با پایان رقابت‌های دور نخست مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ ژاپن مدافع عنوان قهرمانی مقتدرترین تیم دور رفت لقب گرفتند و دو بازیکن اماراتی در صدر جدول گلزنان ایستادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پایان ۸ دیدار دور اول شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، ژاپن مدافع عنوان قهرمانی با پیروزی ۴ بر صفر مقابل فلسطین با اقتدارترین تیم دور رفت بود. استرالیا و امارات نیز با پیروزی‌های مشابه ۴ بر یک بهترین نتایج دور اول مسابقات را به نام خود رقم زدند.

در این میان احمد خلیل و علی مبخوت از امارات تنها بازیکنان این دوره از رقابت ها هستند که در دور نخست، ۲ گل زده‌اند. ۱۶ بازیکن دیگر از جمله احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی از ایران نیز بازیکنان یک گله این رقابت ها هستند.

در ۸ مسابقه برگزار شده این رقابت ها، در مجموع ۲۰ گل به ثمر رسیده است که میانگین ۲.۵ گل در هر بازی را نشان می‌دهد. داوران جام ملت‌های آسیا در ۸ مسابقه برگزار شده ۲۵ بار از کارت‌های زرد و یک بار از کارت‌های قرمز خود برای جریمه بازیکنان استفاده کرده‌اند.

بالاترین درصد مالکیت توپ در یک بازی متعلق به کره‌جنوبی در دیدار مقابل عمان است که در ۶۷.۱ درصد زمان مسابقه، توپ در اختیار کره ای ها قرار داشت. کره‌ای‌ها با دادن ۵۹۶ پاس در این مسابقه که ۸۶.۴ درصد آن صحیح بود، از نظر تعداد و دقت پاس نیز بهترین شرایط را در دور نخست مسابقات مرحله مقدماتی داشتند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه با بحرین ۳۲۵ بار پاس دادند که ۷۷.۸ درصد آن صحیح بود. ملی‌پوشان ایران از نظر تعداد پاس در میان ۱۶ تیم در رده چهاردهم قرار گرفتند و از نظر دقت پاس نیز در رده دهم ایستادند. ازبکستان با ۲۴ شوت به سمت دروازه بالاترین آمار را در این بخش به خود اختصاص داد و ایران با ۱۴ شوت به همراه استرالیا در رده ششم این بخش قرار گرفت.

تیم های فلسطین و اردن که هر کدام سه کارت زرد و یک کارت قرمز در نخستین مسابقه خود دریافت کرده اند در صدر جدول رده بندی خشن ترین تیم های رقابت‌ها ایستاده‌اند. احمد خلیل از امارات با شش شوت به دروازه، بهترین آمار را در این بخش به خود اختصاص داده است. احسان حاج‌صفی با ۳ شوت بهترین بازیکن ایران در این بخش محسوب می‌شود.

حسن الحیدوثاز قطر با ۷ بار خلق موقعیت گلزنی بالاترین آمار را در این بخش دارد. هیچ بازیکن ایرانی در میان ۱۰ بازیکن برتر این بخش نیست. کی سونگ یئونگ از کره جنوبی با ۸۷ پاس بهترین پاسور رقابت‌هاست. هیچ‌کدام از بازیکنان ایران در میان ۱۰ پاسور برتر رقابت‌ها نیستند.

حسن الحیدوثاز قطر با ۱۲ سانتر در این بخش هم رتبه نخست را دارد. اشکان دژاگه با ۷ سانتر به همراه دو بازیکن از استرالیا و ازبکستان در رده سوم این رده بندی ایستاده است. الحبسی دروازه‌بان عمان با ۶ بار دفع توپ بازیکنان حریف، بهترین عملکرد را در میان دروازه بانان جام داشته است. علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی ایران نیز با ۵ با دفع توپ به همراه دروازه‌بان کره شمالی در رده دوم این رده بندی قرار دارد. احمد ابراهیم از عراق با ۱۳ توپ ربایی بهترین عملکرد را در این بخش به خود اختصاص داده است. سید جلال حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی ۲ مدافع میانی ایران به ترتیب با ۱۲ و ۱۰ توپ‌ربایی در رده‌های دوم و چهارم این بخش ایستاده اند.

نتایج مرحله اول رقابت های جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

۱۹ دی ۹۳

(گروه A): استرالیا ۴ – کویت ۱ / ساعت ۱۲:۳۰ / استادیوم رکتانگلار ملبورن

۲۰ دی ۹۳

(گروه A): کره جنوبی ۱ – عمان صفر(استادیوم کانبرا)

(گروه B): ازبکستان ۱ – کره شمالی صفر(استادیوم سیدنی)

(گروه B): عربستان صفر – چین ۱(استادیوم بریسبان)

۲۱ دی ۹۳

(گروه C): ایران ۲ – بحرین صفر(استادیوم رکتانگلار ملبورن)
گل ها: احسان حاج صفی(۴۶) و مسعود شجاعی(۷۰)

(گروه C): امارات ۴ – قطر ۱(استادیوم کانبرا)

۲۲ دی ۹۳

(گروه D): ژاپن ۴ – فلسطین صفر(استادیوم نیوکسل)

(گروه D): اردن صفر – عراق ۱(استادیوم بریسبان)

برنامه مرحله دوم و ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات به شرح زیر است:

۲۳ دی ۹۳

(گروه A): کویت – کره جنوبی(ساعت ۱۰:۳۰) استادیوم کانبرا

(گروه A): عمان – استرالیا(ساعت ۱۲:۳۰) استادیوم سیدنی

۲۴ دی ۹۳

(گروه B): کره شمالی - عربستان(ساعت۱۰:۳۰) استادیوم رکتانگلار ملبورن

(گروه B): چین – ازبکستان(ساعت ۱۱:۳۰) استادیوم بریسبان

۲۵ دی ۹۳

(گروه C): بحرین – امارات(ساعت ۱۰:۳۰) استادیوم کانبرا

(گروه C): قطر – ایران(ساعت ۱۲:۳۰) استادیوم سیدنی

۲۶ دی ۹۳

(گروه D): فلسطین – اردن(ساعت ۱۰:۳۰) استادیوم ملبورن

(گروه D): عراق – ژاپن(ساعت ۱۱:۳۰) استادیوم بریسبان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز