خبرگزاری کار ایران

معروف هستم به مربی دیوانه؛

وینگادا: جنون من به قهرمانی عربستان انجامید / دیگر نسل‌طلایی سعودی‌ها تکرار نخواهد شد!

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۱۳

بعد از ۱۹ سال باید اعتراف کنم ما در یک مورد شانس آوردیم و اینکه در همان دور گروهی از ایران شکست خوردیم چراکه اگر در همان دور به عنوان تیم اول صعود می‌کردیم معلوم نبود بتوانیم قهرمان شویم…

نلو وینگادا مربی‌پرتغالی اعتقاد دارد عربستان به لحاظ تاکتیکی و سطح فوتبال نسبت به ۲۰ سال پیش هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شبکه سعودی‌اسپرت مصاحبه‌ای با وینگادا انجام داد و از او در مورد جام ۹۶ پرسید، جامی که در آن عربستان به مقام‌قهرمانی رسید و از آن زمان به بعد وینگادا تبدیل به یکی از بهترین مربیانی شد که در فوتبال ملی عربستان توانستند نتیجه بگیرند.

وینگادا که اکنون دیگر پیر شده و موهای سفید او حاکی از تجربه‌های زیاد اوست، گفت: «مگر می‌شود آن روزها را فراموش کرد، هنوز هم به بازی یک‌چهارم نهایی فکر می‌کنم، آن روزی که با چین مسابقه داشتیم. چینی‌ها با ۲ گل از ما جلو افتاده بودند و اگر محمد الدعایه نبود آنها به سومین گل هم می‌رسیدند».

وی ادامه داد: «نیمکت را که نگاه می‌کردم نا امیدی موج می‌زد و گویا قبول کرده بودند از این دوره از بازی‌ها حذف شدند، تنها کسی که در اون شرایط می‌شد روش حساب کرد یوسف الثنیان بود. او از همه با تجربه‌تر بود. فکر کنم آن زمان ۳۴ سال سن داشت. او را صدا کردم و به او گفتم گرم کن. بعد از ۵ دقیقه گفتم برو به زمین. درست یادم است او همین‌طور من را نگاه می‌کرد و منتظر بود به او بگویم چه کاری بکند، اما من چیزی به او نگفتم، فقط گفتم برو داخل زمین، ولی حواست باشه الان تو تنها تیر عربستان هستی، آرزوی مردم هستی برو و قهرمان عربستان بشو».

وینگادا در ادامه به با اشاره به بازی فینال و اینکه از وی آی پی به او گفتند دیوانه، چه حسی داشت، افزود: «در آن موقع این حرف‌ها برایم مهم نبود. اصلا من معروف هستم به مربی دیوانه. آن زمان که حسین عبدالغنی از بازی اخراج شد، کل تاکتیک تیم را عوض کردم و حتی پست‌های بازیکن‌ها را. محمد خلیوی و ابراهیم مطر را گذاشتم هافبک و خمیس العویران را گذاشتم در دفاع. همین تغییرات بود که صدای مسئولان فدراسیون را در آورد و صدای آنها را می‌شنیدم که من را مجنون خطاب می‌کردند، اما جنون من به قهرمانی عربستان انجامید.

وی تاکید کرد: «اما حالا بعد از ۱۹ سال باید اعتراف کنم ما در یک مورد شانس آوردیم و اینکه در همان دور گروهی از ایران شکست خوردیم، چراکه اگر در همان دور به عنوان تیم اول صعود می‌کردیم در بازی‌های حذفی به ایران بر می‌خوردیم و آن موقع معلوم نبود بتوانیم قهرمان شویم».

وینگادا که اکنون به همراه خانواده‌اش در استرالیا است و بازی‌ها را از نزدیک زیر نظر دارد، در مورد عربستان ۲۰۱۵ نیز گفت: «نمی‌دانم چه شده؛ گویا دیگر آن نسل‌طلایی برای عربستان تکرار نخواهد شد، به طور مثال در آن زمان در انتخاب دفاع‌چپ خیلی گزینه داشتیم، پستی که معمولا تعداد کمی می‌توانند در آن پست بازی کنند، اما ما فواد انور را انتخاب کردیم، در حالیکه چند گزینه دیگر هم در همان سطح داشتیم. البته این تیم عربستان هم بد نیست و از بازیکن‌های خوبی برخوردار است. ناصر الشمرانی یکی از این بازیکنان است که می‌شود روی او حساب ویژه‌ای باز کرد، هرچند دروازبان تیم هم ولید عبدالله را نباید نادیده گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز