خبرگزاری کار ایران

بازی با عراق بار فنی نداشت؛

شرفی: پیراهن تیم‌ملی با کی‌روش ارزش پیدا کرده / خوش‌شانس باشیم، قهرمان هم می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۱۷

نکته‌ای که در بازی‌های دوستانه باید مد نظر باشد اینکه اصلا به نتیجه نگاه نکنیم، بلکه مرور سیستم‌های مختلف تاکتیکی و سنجش میزان آمادگی باید اولویت قرار بگیرد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید توجه داشت در دیدارهای تدارکاتی نتیجه مهم نیست، بلکه باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی و روی آنها کار کرد.

اصغر شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پیروزی یک بر صفر تیم ملی مقابل عراق، تاکید کرد: باید از بازی‌های دوستانه نهایت استفاده را کرد و اشکالات‌مان را برطرف کنیم. نکته‌ای که در بازی‌های دوستانه باید مد نظر باشد اینکه اصلا به نتیجه نگاه نکنیم، بلکه مرور سیستم‌های مختلف تاکتیکی و سنجش میزان آمادگی باید اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بازی تدارکاتی مقابل عراق هیچ‌گونه بار فنی نداشت، فقط یک عده جوان تست شدند. این بازی باید ۳۴ ماه پیش برگزار می‌شد. ما حداقل باید ۱۰۱۵ بازی تدارکاتی برگزار می‌کردیم تا بازیکنان برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آب‌دیده شوند. یعنی اشکالات فنی رفع شود تا در مسابقات رسمی از حیثیت فوتبال کشورمان دفاع کنند.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه هیچ‌گونه حرکت تیمی را از سوی ملی‌پوشان در دیدار مقابل عراق شاهد نبودیم، تاکید کرد: فقط با حرکت انفرادی سردار آزمون توانستیم به گل برسیم.

شرفی با اشاره به قداست پیراهن تیم ملی بیان داشت: مدتی است با آمدن کی‌روش و پولی که برای آمدنش هزینه شده پیراهن تیم‌ملی ارزش زیادی پیدا کرده و این ارزش را کی‌روش به پیراهن تیم ملی داده، ‌ به طوری که وقتی بازیکنی صاحب پیراهن تیم ملی می‌شود باید آن را روی چشمش بگذارد و حتی در هنگام خواب زیر سرش باشد. بازوبند کاپیتانی دیگر یک تیکه پارچه نیست و خیلی ارزش دارد و کی‌روش اینها را به این مرحله رسانده است. ارزش پیراهن تیم‌ملی آنقدر بالا رفته که رسیدن به آن برای خیلی از مدعیان آرزو شده است.

وی ادامه داد: البته از لحاظ فنی کشورهای‌عربی پیشرفت زیادی کرده‌اند در حالی‌که ما خواب بودیم، به همین دلیل می‌گویم در مرحله مقدماتی جام ملت‌ها ۳ بازی سخت مقابل بحرین، قطر و امارات داریم. به‌خصوص بحرینی‌ها ژن‌ایرانی دارند و باهوش هستند. ما باید تلاش کنیم از همان مسابقه نخست پرقدرت ظاهر شده و نتایج لازم را کسب کنیم تا کار به اما و اگر کشیده نشود، چراکه در آن‌صورت ممکن است کشورهای عربی با یکدیگر ساخت و پاخت کنند، کاری که بحرین و عربستان در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۰۲ انجام دادند تا تیم ملی کشورمان از صعود باز بماند.

شرفی اضافه کرد: من در زندگی به اصولی پایبندم و آن اینکه معتقدم زندگی برای افراد زحمتکش است، نه افراد راحت‌طلب. متاسفانه در فوتبال ما زحمت نکشیدیم. یک زمانی تیم‌های اروپایی با ما بازی دوستانه انجام می‌دادند، اما الان فلسطین از بازی مقابل ما سر باز می‌زند.

وی افزود: عدالت‌خداوند می‌گوید هر کسی زحمت بیشتری بکشد موفق‌تر خواهد بود، منتها فوتبال ذاتا طوری است که خلاقیت در آن نقش دارد و روی این اساس اگر خوش‌شانس باشیم می‌توانیم عنوان قهرمانی جام ملت‌ها را به دست بیاوریم. همانطور که این احتمال وجود دارد شما در لاتاری با خوش‌شانسی ۱۰۰ میلیون تومان هم کسب کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز