خبرگزاری کار ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد؛

کاپیتان نکو درپی قهرمانی ایران در جام ملت ها / دورخیز هافبک اوساسونا برای چهارمین قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۹۲

کاپیتان نکو هافبک با تجربه اوساسونا درحالی کاپیتانی تیم ملی ایران را برعهده خواهد گرفت تا رکورد چهارمین عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا را بعد از قهرمانی در سال های ۱۹۶۸،۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ به ثبت برساند.

هدف کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ است.

به گزارش ایلنا، در حالی که ایران یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت های آسیا در استرالیا از سال ۱۹۷۶ در استرالیا است، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ۱۳ بازیکنی که در جام جهانی برزیل حضور داشتند، برای ترکیب این تیم انتخاب کرد.

تیم ملی ایران در آخر مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حذف شد.

جواد نکونام هافبک با تجربه اوساسونا در حالی کاپیتانی تیم ملی ایران را بر عهده خواهد گرفت تا رکورد چهارمین عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا را بعد از قهرمانی در سال های ۱۹۶۸،۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ به ثبت برساند.

تیم ملی ایران پس از عربستان با سه بار قهرمانی در مسابقات سال های ۱۹۶۸،۱۹۷۲ و ۱۹۷۶، چهار بار کسب مقام سوم در مسابقات سال های ۱۹۸۰،۱۹۸۸، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ و کسب مقام چهارم در مسابقات سال ۱۹۸۴ یکی از پرافتخارترین تیم های قاره کهن است.

تیم ملی فوتبال کشورمان بیشترین تعداد بازی را در مسابقات جام ملت های آسیا انجام داده است. این تیم در ۵۴ دیدار صاحب ۳۱ پیروزی شده که از این نظر نیز سرآمد دیگر تیم های آسیایی است. آمار گل های زده تیم ملی فوتبال ایران نیز از دیگر تیم های آسیایی بالاتر است. ملی پوشان فوتبال ایران در ۱۲ بار حضور در جام ملت های آسیا و انجام ۵۴ بازی، موفق به ۱۰۶ بار گلزنی شده اند که میانگین گل ۹۶/۱ برای هر بازی است.

تیم ایران در گروه C با تیم های بحرین، امارات متحده عربی و قطر همگروه است و در اولین دیدار خود در ۲۱ دی، به مصاف بحرین در ملبورن خواهد رفت.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا حقیقی(پانافیل پرتغال)، خسرو حیدری(استقلال)، احسان حاجی صفی(فولاد سپاهان)، جلال حسینی(الاهلی قطر)، امیر حسین صادقی(استقلال)، جواد نکونام(اوساسونا اسپانیا)، مسعود شجاعی(الشحانیه قطر)، مرتضی پورعلی گنجی(نفت تهران)، امید ابراهیمی(استقلال)، کریم انصاری فرد(اوساسونا، اسپانیا)، وریا غفوری(نفت تهران)، محسن فروزان(استقلال)، وحید امیری(نفت تهران)، اندریک تیموریان(تراکتور سازی)، رامین رضائیان(راه آهن)، رضا قوچان نژاد(کویت)، سروش رفیعی(فولاد خوزستان)، علیرضا جهانبخش(هلند)، هاشم بیک زاده(ااستقلال)، سردار آزمون(روبین کازان روسیه)، اشکان دژاگه(العربی قطر)، علیرضا بیراوند(نفت تهران)، مهرداد پولادی(الشحانیه قطر)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز