خبرگزاری کار ایران

کارم به اندازه داور وسط حساس بود؛

فغانی: جام جهانی یک کلاس آموزشی بزرگ بود / تجربیاتم را در اختیار جوانها قرار می دهم

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۲۴۶

به عنوان داور چهارم، مانند داور وسط، تمام تمرکزم درون زمین بود و صحنه ها را نگاه می کردم. این خودش یک افتخار است که دیدار افتتاحیه نصیب من شد و نام ایران در مسابقه بود.

داور بین المللی فوتبال کشورمان که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشت، گفت: از تجربیاتم در جام جهانی به نحو احسن استفاده خواهم کرد و آن را در اختیار داوران جوان خواهم گذاشت.

به گزارش ایلنا، علیرضا فغانی افزود: در هفت دیدار از مسابقات جام جهانی از جمله دیدار افتتاحیه(برزیل - کرواسی) به عنوان داور چهارم حضور داشتم و درس های خوبی از این رقابت ها گرفتم چرا که یک کلاس آموزشی بزرگ بود.

وی اظهار کرد: دوره های آموزشی مختلفی را در جزایر قناری اسپانیا و ریودوژانیرو قبل از آغاز جام جهانی گذراندم و به طور حتم این کلاس ها تاثیر زیادی در روند داوری رقابت ها داشت.

فغانی در مورد انتقاد از برخی قضاوت ها در جام جهانی گفت: در دیدارهای گروهی اشتباه در قضاوت داوران وجود داشت اما بازیکنان بعد از پایان دیدار با یکدیگر و داور مسابقه دست دادند. البته سب بلاتر رییس فیفا در صحبتهایش از دیدار ایران و آرژانتین مثال زد که همه دیدند که چطور ایرانی ها پس از مسابقه مقابل این کشور و واگذار کردن نتیجه به خاطر لذت بردن از این دیدار به خیابان ها آمدند و ساعت ها شادی کردند.

داور بین المللی کشورمان در مورد سخت ترین و بهترین دیداری که در آن حضور داشت، اظهار کرد: به عنوان داور چهارم، مانند داور وسط، تمام تمرکزم درون زمین بود و صحنه ها را نگاه می کردم. این خودش یک افتخار است که دیدار افتتاحیه نصیب من شد و نام ایران در مسابقه بود.

وی افزود: دیدار برزیل و کراوسی جزو حساس ترین و مهمترین مسابقه های جام بود و این حساسیت در نهایت تاثیر خود را بر روی بازیکنان و گروه داوری گذاشت و موجب شد که داور وسط این دیدار تا پایان این رقابت ها قضاوت نکند و تنها به عنوان داور چهارم در دیدار رده بندی مسابقات انتخاب شود.

فغانی درمورد وجود تدابیر امنیتی برای تیم داوری گفت: همان طور که همه تیم های حاضر در این رقابت ها به شدت محافظت می شدند، برای داوران نیز تدابیر شدید امنیتی در نظر گرفته شده بود. تیم اسکورت داوران تا باند فرودگاه داوران را همراهی می کرد و خوشبختانه هیچ مشکلی برای داوران به وجود نیامد.

وی همچنین در مورد ناظران داوری مسابقات جام جهانی گفت: ناظران این مسابقات از اعضای کمیته داوران فیفا و دو ناظر از آسیا هم از کشورهای ژاپن و بحرین بودند. اسفندیار بهارمست نیز به عنوان نماینده آمریکای شمالی در برزیل حضور داشت و کمک های زیادی به ما می کرد.

وی همچنین در مورد جام ملتهای ۲۰۱۵ استرالیا گفت: پنج تیم داوری حاضر در جام جهانی۲۰۱۴، در این رقابت ها نیز به قضاوت خواهند پرداخت.

فغانی گفت که فیفا به داور هر بازی یک توپ، یک ساعت آدیداس و مدال این مسابقات را اهدا کرد.

داور بین المللی کشورمان ابراز امیدواری کرد که در در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز یک تیم داوری از ایران حضور داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز