خبرگزاری کار ایران

فینال جام جهانی۲۰۱۴ - برزیل؛

آلمان یک - آرژانتین صفر؛ ژرمن‌ها با گوتزه ۴ ستاره شدند / مسی در حسرت جام ماند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۰۰۱

ژرمن ها با گل طلایی ماریو گوتزه در دقیقه ۱۱۳ برای چهارمین بار فاتح جام جهانی شدند تا ستاره چهارم نیز بر روی پیراهن های آنها حک شود.

ژرمن ها با گل طلایی ماریو گوتزه در دقیقه ۱۱۳ برای چهارمین بار فاتح جام جهانی شدند تا ستاره چهارم نیز بر روی پیراهن های آنها حک شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۴ از ساعت ۲۳:۳۰ تیم های ملی آلمان و آرژانتین با قضاوت ریتزولی از ایتالیا در ورزشگاه بزرگ ماراکانا در شهر ریودوژانیرو و با حضور چهره های مطرح سیاسی و ورزشی و البته هواداران پر شوری که از ساعت های قبل از بازی به ورزشگاه آمده بوند، به مصاف هم رفتند که این دیدار بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند در ۹۰ دقیقه وقت های قانونی به پایان رسید تا دو تیم به وقت های اضافه ۳۰ دقیقه ای برسند. در ۱۵ دقیقه نخست وقت های اضافه هم قفل دروازه ها باز نشد، ولی در دقیقه ۱۱۳ ماریو گوتزه تعویض طلایی یوآخیم لوو، از غفلت خط دفاع آرژانتین بهره برد و پاس طلایی شورله را به زیبایی وارد دروازه رومرو کرد تا تیمش را برای چهارمین بار فاتح جام جهانی کند.

ترکیب آلمان:نویر، لام، بواتنگ، هوملس، هوئدس، شواین‌اشتایگر، کرامر(شورله)، کروس، مولر، اوزیل(مرته ساکر)، کلوزه(گوتزه)

ترکیب آرژانتین:ررومرو، گارای، زابالتا، بیگلیا، پرز(گاگو)، هیگواین(پالاسیو)، ماسکرانو، دمکلیس، روخو، لاوتزی(آگوئرو) و مسی

بازی با سوت ریتزولی آغاز شد و نخستین حمله را ژرمن ها ترتب دادند ولی با خطای مدافعان آلبی سلسته همره شد و در دقیقه ۳ ضربه ایستگاهی آلمانی ها به دیوار محکم دفاعی آرژانتین برخورد کرد و در برگشت ضد حمله آرژانتینی ها با هیگواین به جایی نرسید و از کنار دروازه نویر عبور کرد.

در دقیقه ۱۰ شوت سنگین بیگلیا را دفاع آلمان به کرنر فرستاد و تلاش نویر برای جلوگیری از کرنر شدن توپ به جایی نرسید. در دقیقه ۱۱ باز هم آرژانتین سوار بر بازی بود و لاوتزی فرصت داشت که نویر را با خطری جدی مواجه کند که توپ این بازیکن را سنگربان ژرمن ها مهار کرد.

در دقیقه ۲۰ اشتباه خطرناک خط دفاعی آلمان ها و پاس رو به عقب تونی کروس بهترین فرصت را به هیگواین داد تا با نویر تک به تک شود ولی این بازیکن با بی دقتی با شوتی زمین توپ را به بیرون د تا آه از نهاد نیمکت آرژانتینی ها بلند شود.

در دقیقه ۳۰ هیگواین دروازه آلمان ها را باز کرد که البته کمک داور این گل را مردود اعلام کرد ولی این گل هشداری به ژرمن ها بود تا از خط دفاعی خود غافل نشوند.

در دقیقه ۳۱ کرامر که به جای خدیرای مصدوم در ترکیب اصلی قرار گرفته بود نتوانست به بازی ادامه بدهد و شورله جای او را در زمین گرفت. در دقیقه ۳۶ شورله با شوتی دقیق دروازه آرژانتین را تهدید کرد که رومرو شوت این بازیکن را دفع کرد که البته کمک داور به نشانه آفساید پرچم خود را بالا گرفته بود.

در دقیقه ۳۹ باز هم آرژانتینی ها فرصت خوبی برای باز کردن دروازه نویر داشتند که مسی در متن این حرکت تیمی قرار داشت. مسی نویر را هم پشت سر گذاشت ولی بواتنگ توپ را دفع کرد تا دروازه تیمش را نجات داده باشد.

در دقیقه ۴۳ شوت کروس را رومرو به خوبی از آن خود کرد تا نگذارد دروازه آلبی سلسته باز شود. در دقیقه ۴۴ ضربه کرنر خطرناک آلمان ها را گارای بار دیگر به کرنر فرستاد. در کرنر مجدد هوئدس با ضربه سری خطرناک دروازه آرژانتین را تهدید کرد که توپ به تیرک دروازه رومرو برخورد کرد و به داخل دروازه نرفت و این پایان کار دو تیم در نیمه نخست بود.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۶ لئو مسی از سد مدافعان آلمانی گریخت و بهترین فرصت را برای باز کردن دروازه نویر داشت که شوت زمینی این بازیکن در حالیکه از سنگربان ژرمن ها هم عبور کرده بود با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۷ برخورد شدید نویر با هیگواین در موقعیتی که می رفت با سنگربان ژرمن ها تا تک به تک شود با تصمیم عجیب ریتزولی همراه شد و خطای مهاجم آرژانتین را اعلام کرد که با اعتراض هیگواین همراه بود.

در دقیقه ۵۹ ارسال لام بر روی دروازه آرژانتین با ضربه سر آرام کلوزه همراه شد که رومرو برای مهار این توپ کار سختی نداشت و به راحتی توپ را از آن خود کرد.

در دقیقه ۷۴ مسی بخت خود را با شوتی از راه دور امتحان کرد تا دروازه نویر را باز کند که البته شوت پای چپ کاپیتان آلبی سلسته از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۷۷ مسی یک تنه به خط دفاعی ژرمن ها زد و چند بازیکن را نیز پشت سر گذاشت، ولی پاس توی عمق این بازیکن در درون محوطه شش قدم بدون اینکه مهاجمان آرژانتینی حرکت کنند از دست رفت. در دقیقه ۸۰ کار تاکتیکی آلمان ها تا پشت محوطه جریمه عالی بود و پاس اوزیل به تونی کروس پشت محوطه ۱۸ قدم فرصت شوتزنی را به این بازیکن داد که شوت زمینی کروس از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۸۱ برخورد ماسکرانو و اوزیل اتفاق افتاد ولی داور دیدار اعتقادی به خطای مدافع آرژانتینی نداشت تا کار دنبال شود.

در ادامه هم کاری صورت نگرفت تا ریتزولی در سوت خود به نشانه پایان این بازی در وقت های قانونی به صدا در آید و کار به وقت های اضافه ۱۵ دقیقه ای کشیده شود.

نیمه نخست وقت های اضافه هم بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند به پایان رسید تا دو تیم با یک دقیقه استراحت بار دیگر به میدان برگردند و برای کسب پیروزی تلاشی ۱۵ دقیقه ای را آغاز کنند.

در دقیقه ۱۱۳ ماریو گوتزه تعویض طلایی یوآخیم لوو بود که از غفلت خط دفاع آرژانتین بهره برد و پاس طلایی شورله را به زیبایی وارد دروازه رومرو کرد تا ژرمن ها پس از ۲۴ سال بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرند. آلمان ها پس از جام جهانی ۹۰ هرگز موفق نشدند قهرمانی را در جام جهانی تجربه کنند که این بار به لطف گل گوتزه این جام را با خود به آلمان خواهند برد.

با سوت ریتزولی رویاهای مسی و یارانش برای بالا بردن سومین جام جهانی بر باد رفت تا مسی باز هم در کسب جام جهانی نا موفق باشد.

این سومین جام جهانی مسی بود که بدون جام به پایان رسید هر چند در این جام جهانی به مراتب بهتر از ۲ جام جهانی قبلی ظاهر شدند تا به عنوان دومی برسند.

گوتزه با پایان این بازی و به ثمر رساندن گل قهرمانی تیم آلمان عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد.

شواین اشتایگر و هوئدس از آلمان و ماسکرانو و آگوئرو از آرژانتین از ریتزولی کارت زرد دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز