خبرگزاری کار ایران

آرژانتین صفر(۴) - هلند صفر(۲)؛

آلبی سلسته حریف ژرمن ها در فینال جام بیستم / لاله ها در پنالتی ها پرپر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۰۰

تیم ملی فوتبال آرژانتین موفق شد با برتری در ضربات پنالتی دومین تیم فینالیست جام بیستم لقب بگیرد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین موفق شد با برتری در ضربات پنالتی دومین تیم فینال جام بیستم لقب بگیرد تا بعد از ۲۴ سال شاهد حضور آلبی سلسته در فینال جام جهانی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ از ۳۰ دقیقه بامداد تیم های آرژانتین و هلند در سائوپائولو و در هوایی بارانی با قضاوت جونیت چاکر از ترکیه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه قانونی و همچنین ۳۰ دقیقه اضافی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید ولی در ضربات پنالتی تیم آرژانتین بود که موفق شد با درخشش سرخیو رومرو برتری ۴ بر ۲ را به اردوی خود بیاورد تا دومین فینالیست جام بیستم نیز مشخص شود.

ترکیب آرژانتین:رمرو، گارای، زابالتا، بیلیا، پرز(پالاسیو)، هیگواین(آگوئرو)، ماسکرانو، دمیکلیس، روخو، لاوتسی(رودریگز) و مسی

ترکیب هلند:کیلسن، یان فلار، دی بریج، ایندی، بلیند، ده‌یونگ(کلاسی)، اسنایدر، روبن، کویت، ویجنالدوم، فان پرسی(هونتلار)

در ابتدای این دیدار به احترام درگذشت آلفردو دی استفانو اسطوره فوتبال آرژانتین و رئال مادرید دو تیم بعد از یک دقیقه سکوت بازی خود را آغاز کردند. آرژانتینی ها با بازوبندهای مشکی در میدان حاضر شده اند تا با اسطوره فوتبال خود ابراز ارادت کنند.

دو تیم بازی محتاطانه ای را در دستور کار قرار دادند و به نظر می رسد اتفاقات بازی شب گذشته برزیل و آلمان و بلایی که بر سر سلسائو آمد بر روی اندیشه های دو سرمربی آرژانتین و هلند تاثیرگذار یوده که تیم های دست به حملات بی محابانه ای نمی زنند.

اگرچه دو تیم تلاش هایی را برای رسیدن به دروازه های یکدیگر انجام دادند و البته سهم مسی و یارانش بیشتر بود، ولی قفل هیچ یک از دروازه ها باز نشد تا دو تیم ۴۵ دقیقه نخست را دست خالی به رختکن بروند و گوش به اندیشه های جدید فان خال و سابه یا برای نیمه باقی مانده بسپارند.

در نیمه دوم هم دو تیم حملات پراکنده ولی محتاطانه ای را بر روی دروازه های یکدیگر تدارک دیدند ولی حاصلی را در بر نداشت. هلندی ها در دقایل پایانی بازی بر توپ و میدان مسلط شدند و چندین خطر جدی را بر روی دروازه آلبی سلسته ایجاد کردند که با بخت بلند شاگردان سابه یا توپ های آنها به درون دروازه حریف نرفت تا کار دو تیم به وقت های اضافه ۱۵ دقیقه ای کشیده شود.

در وقت های اضافه هم سایه احتیاط و ترس بر بازی خیمه زده بود و دو تیم نتواستند راهی به دروازه های یکدیگر پیدا کنند تا وقت های ۳۰ دقیقه ای هم به پایان برسد و دو تیم به ضیافت پنالتی ها قدم بگذارند.

فلار نخستین ضربه را برای هلند از دست داد. مسی برای آرژانتین نخستین ضربه را به راحتی به گل تبدیل کرد. روبن پشت ضربه دوم هلند ایستاد و گل نخست هلند را به ثمر رساند. گارای دومین زننده ضربه برای آلبی سلسته بود که دومین گل را با شوتی محکم وارد دروازه لاله ها کرد. اسنایدر برای هلند پشت ضربه سوم ایستاد و رومرو ضربه او را مهار کرد تا دومین پنالتی هم برای هلند از دست برود. آگوئرو سومین ضربه آرژانیتن را زد که ضربه این بازیکن به گل تبدیل شد تا آلبی سلسته ۳ بر یک پیش بیفتد. کویت چهارمین ضربه هبند را به راحتی و برخلاف حرکت رومرو به گل بدل کرد تا بازی ۳ بر ۲ شود. رودریگز پشت ضربه چهارم آرژانتین ایستاد و با به ثمر رساندن گل چهارم آلبی سلسته تیمش را راهی فینال کرد تا در فینال حریف ژرمن ها شود. ایندی و هونتلار از هلند و دمیکیلیس از آرژانتین از داور این دیدار کارت زرد دریافت کردند.

سرخیو رومرو عنوان بهترین بازیکن این مسابقه را به خود اختصاص داد که موق شد ۲ ضربه پنالتی هلندی ها را مهار کند تا تیمش را راهی فینال جام بیستم گند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز