خبرگزاری کار ایران

ایران را به طور کامل نمی‌شناسیم؛

کشی: تجربه کی‌روش بزرگترین سلاح ایران است / این تیم را دست کم نمی‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۸۹

فکر می‌کنم بزرگ‌ترین سلاح ایران مربی با تجربه آنهاست، چرا که کی‌روش سابقه بسیار زیادی دارد. او فوتبال را به خوبی می‌شناسد. ما باید برای بازی مقابل ایران کاملا تمرکز داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال نیجریه نخستین حریف ایران در جام جهانی می‌گوید تجربه کارلوس کی‌روش بزرگترین سلاح ایران است.

به گزارش ایلنا، استفان کشی در گفت‌وگو با سایت فیفا درباره شرایط نیجریه در جام جهانی، فلسفه فوتبالی‌اش و ارزیابی‌اش از تیم فوتبال ایران صحبت کرد. ماحصل این گفت و گو را می خوانید:

در بدو ورود به برزیل در هتل با استقبال زیاد هواداران مواجه شدید. این اتفاق چه تاثیری در روحیه شما داشت؟
خیلی، خیلی خوشحال بودیم، چراکه این چیزی بود که ما به هیچ‌وجه انتظارش را نداشتیم. ما در ساعات اولیه صبح رسیدیم و هواداران همچنان منتظر ورود ما بودند. این اتفاق واقعا خوب بود.

آیا شما از سطح آمادگی نیجریه راضی هستید یا می‌توانید بهتر شوید؟
می‌توانیم خیلی بهتر باشیم. ترکیبی که ما در اختیار داریم احتمالا به اندازه یک‌سال پیر است. اما تیم جدیدی است. بیشتر بازیکنان ما جوان هستند، ما هنوز در حال بهتر شدن هستیم و در طول سال گذشته این کار را انجام داده‌ایم.

نیجریه تحت هدایت شما می‌تواند چه چیزی را کسب کند؟
من نمی‌دانم. هدف من ساختن یک تیم قوی برای نیجریه و ارائه یک دلیل به این بازیکنان برای فوتبالیست بودن است و همچنین به خیل عظیم بازیکنانی که در آینده به تیم اضافه خواهند شد نشان دهیم که می‌توانند در فوتبال برای خودشان کسی شوند. این رویای من در نیجریه است.

اتحاد تیم چقدر اهمیت دارد؟
این موضوع خیلی مهم است، چرا که فکر می‌کنم بیشتر تیم‌هایی که در اروپا و آفریقا در آنها بازی کرده‌ام این اتحاد را داشتند. به نظر من اتحاد یک سلاح بزرگ در تیم شماست. چرا که همه برای هم بازی می‌کنند و برای هم می‌جنگندند. الان هم من به عنوان سرمربی همین موضوع را تجربه می‌کنم. از طریق اتحاد بود که توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. توگو هم در سال ۲۰۰۶ به جام جهانی صعود کرد، چراکه متحد بود. ما روحیه حرکت به جلو را بیشتر از قبل داریم. این موضوع در مالی هم زمانی که در این تیم حضور داشتم وجود داشت. فکر می‌کنم که این راهکار به خوبی جواب می‌دهد.

فلسفه استفان کشی در فوتبال چیست؟ ما از تیم استفان کشی چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟
من فوتبال هجومی را دوست دارم. اعتقاد ندارم باید عقب بنشینیم و هوای دفاع را داشته باشیم. باید باز بازی کنید و مردم را به ورزشگاه بکشانید. آنها پول زیادی خرج می‌کنند و نیاز دارند در ازای آن فوتبال زیبا ببینند. البته مسلم است باید نظم و هماهنگی هم برای ساختن یک فوتبال گروهی زیبا وجود داشته باشد.

پله یک بار گفته بود در پایان قرن‌بیستم یک تیم آفریقایی قهرمان جام‌جهانی می‌شود. فوتبال آفریقا به سطح اروپا و آمریکای جنوبی رسیده؟
فکر می‌کنم این طور است. اگر شما به بیشتر بازیکنان آفریقایی که تیم‌هایشان به جام جهانی صعود کرده‌اند نگاه کنید اکثریت آنها در اروپا بازی می‌کنند و مقابل همین بازیکنان اروپایی و آمریکای جنوبی قرار گرفته‌اند. تنها مشکل و تنها تفاوت نبود تمرکز و دیسیپلین در زمین بازی است. نظم تاکتیکی مشکلی است که بازیکنان آفریقایی بعضا با آن روبرو هستند. اگر بتوانیم به نحوه بازی‌مان و تمرکزمان بیشتر دقت کنیم می‌توانیم به سطح این تیم‌ها برسیم، چرا که آنها تقریبا همان تیم‌هایی هستند که در اروپا مقابل‌شان بازی می‌کنیم.

نیجریه چند وقت است که یک بازی در جام جهانی را نبرده است. فکر می‌کنید علت این چیست؟
به نظر من ما همیشه بازیکنان بزرگی داشتیم، اما علت این است که ما تمرکز و نظم تاکتیکی کافی را نداریم.

در ترکیب شما بازیکنان با تجربه‌ زیادی حضور دارند. این موضوع چقدر به شما کمک می‌کند؟
شما هیچ وقت نمی‌توانید این مقدار تجربه را با پول بخرید. من امیدوارم انیاما، یوبو و اوبی‌میکل همه تجربه خود را به زمین بیاورند. جوانی هم فاکتور خوبی است، اما اگر جوانی و تجربه را با هم ترکیب کنیم، برای ما خیلی خوب می‌شود.

نخستین دیدار شما مقابل ایران است که مربی با تجربه‌ای دارد. نظر شما درباره این تیم چیست؟
فکر می‌کنم بزرگ‌ترین سلاح ایران مربی با تجربه آنهاست، چرا که کی‌روش سابقه بسیار زیادی دارد. او فوتبال را به خوبی می‌شناسد. ما باید برای بازی مقابل ایران کاملا تمرکز داشته باشیم و کار خودمان را انجام دهیم. نمی‌خواهیم آنها را دست‌کم بگیریم، چرا که آنها هم ما را دست کم نمی‌گیرند. بنابر این باید از هر چه در توان داریم استفاده کنیم. آنها مربی بسیار خوبی دارند و مطمئنم چند بازیکن با کیفیت هم دارند. ما ایران را به طور کامل نمی‌شناسیم، اما دوشنبه آنها را در زمین خواهیم دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز