خبرگزاری کار ایران

همگام با جام‌جهانی۲۰۱۴ - برزیل؛

کی روش: ترکیب بازیکنان اصلی را می دانم / انگار گروه ما سه تیمی است!

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۸۶۷

طبق اظهاراتی که برخی رسانه ها کرده اند انگار در گروه ایران فقط بوسنی و نیجریه و آرژانتین حضور دارند اما ما می خواهیم کاری کنیم که همه ببینند ایران هم در برزیل حضور دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به آخرین وضعیت این تیم قبل از حضور در جام جهانی و شناخته شدن ترکیب اصلی این تیم برای دیدار با نیجریه گفت: بازیکنان زیادی را تست کردیم و در نهایت بهترین‌ها را برای حضور در جام جهانی انتخاب کردیم. ترکیب تیم ملی مشخص شده و شک و شبهه‌ای وجود ندارد که چه بازیکنانی جام را شروع می‌کنند.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش بعد از تمرین عصر چهارشنبه تیم ملی فوتبال ایران در محل سالن کنفرانس خبری کمپ کورینتیانس ضمن بیان این مطلب در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و ترکیب این تیم برای حضور در جام جهانی گفت: ما مشغول به کار بودیم و بازیکنان را برای دیدار با نیجریه تست کردیم. در حال حاضر شک و شبهه زیادی در مورد ترکیب تیم ملی نداریم و تمرینات را پشت سرگذاشته ایم. می دانیم که کدام بازیکنان بازی ها را شروع خواهند کرد.

کی روش در مورد توپ هایی که در اختیار بازیکنان قرار داده و شش قسمت دارد گفت: خیلی شفاف و ساده توضیح می دهم که حضور ایران در جام جهانی برزیل یک حالت بخت آزمایی نبود. ما حق مان بود که در جام جهانی و برابر بهترین تیم ها حضور داشته باشیم. به خاطر دارید که وقتی ما کره را بردیم و به ایران برگشتیم همه مشغول شادی بودند اما من از فردای آن روز به سازمان لیگ رفتم و شروع به برنامه ریزی برای حضور در جام جهانی کردیم.

وی افزود: ما به برزیل آمده ایم که مقابل بهترین تیم های دنیا به رقابت بپردازیم. برخی ها در مورد گروه ایران طوری صحبت می کنند که انگار فقط سه تیم در گروه ما وجود دارد. هدف ما هم این است که به گونه ای بازی کنیم که همه ببینند ایران هم در جام جهانی حضور دارد. به همین منظور ما در همه بازی ها تلاش می کنیم بهترین باشیم و باعثخوشحالی مردم ایران شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: طبق اظهاراتی که برخی رسانه ها کرده اند انگار در گروه ایران فقط بوسنی و نیجریه و آرژانتین حضور دارند اما ما می خواهیم کاری کنیم که همه ببینند ایران هم در برزیل حضور دارد. این هدف من و همه بازیکنانم است و برای رسیدن به این هدف سخت تلاش کرده ایم و خواهیم جنگید.

کی روش در پاسخ به پرسش یک خبرنگار خارجی در مورد برگزاری بازیها در طول ماه مبارک رمضان و احتمال ایجاد مشکل برای بازیکنان ایران گفت: بازیکنان مسلمان تجربه این ماه را خیلی زیاد داشته اند و قطعا آنها شناخت خوبی از این شرایط دارند. بازیکنان طوری تعادل را برقرار خواهند کرد که هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی در اینکه دیدار با آرژانتین سخت ترین دیدار ایران خواهد بود گفت: مسلما تمام بازی ها برای ما دیدارهای مهمی خواهند بود. تلاش ما این است که بتوانیم در هر سه بازی عملکرد خوبی داشته باشیم. ما شناخت خوبی از بازیکنان حریف داریم. کار ما این است که نه بازیکنان حریف را دست بالا بگیریم و نه آنها را دست کم بگیریم. ما باید واقع نگر باشیم و با تمام توانم تلاش کنیم.

کی روش در واکنش به پرسشی که عنوان کرد ممکن است عکس سرمربی نیجریه را هم مثل سرمربی کره روی پیراهن تان داشته باشید تا انگیزه بازیکنان را بیشتر کنید گفت: مهمترین مسئله ما این است که برابر بهترین تیم های دنیا بازی کنیم. دیدار با نیجریه برای ما بازی دیگری است که در فضای جام جهانی برگزار خواهد شد. این دیدار ها هم مثل بازی های دیگر به گونه ای است که ۹۰ دقیقه درگیرانه خواهد بود در توپ گرفتن و حمله کردن. ما در مورد یک مطلب نمی توانیم هیچ شکی داشته باشیم. ما باید هزار درصد توان مان را بگذاریم. بازیکنان ما هم این را به خوبی می دانند که فقط یک بار فرصت حضور در جام جهانی را خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اولین دیدار این تیم برابر نیجریه نیز گفت: برای هواداران فوتبال ایران تکرار می کنم که نیجریه یکی از بهترین تیم های حال حاضر جهان است. من فکر می کنم بازیکنان ما با توجه به شرایطی که صعود کردیم و شرایطی که در سال سه گذشته با آن روبرو بودیم تا همین الان هم تاریخ سازی کرده اند. بسیار حائز اهمیت است که شرایط تمرینی و کمپی گذشته را یادآوری کنم که برای ما بسیار دشوار بود.

وی افزود: با توجه به همه این شرایط، بازیکنان ما این استحقاق را به دست آورده اند که تاریخ ساز باشند در سه سال گذشته ولی فوتبال همیشه در مورد بازی بعدی شماست و نمی شود در مورد بازی قبلی صحبت کرد. کاری که در دیدار با ترینیداد انجام دادیم مهم نیست بلکه دیدار روز دوشنبه هفته آینده با نیجریه برای ما مهم است. الان زمان این است که طوری بازی کنیم که باعثافتخار کشورمان شویم. مسئله ای که خیلی مهم است اینکه ما نیامده ایم فقط در جام جهانی حضور داشته باشیم.

کی روش ادامه داد: حضور ما اینجا به عنوان یکی از ۳۲ تیم برتر دنیاست که در جام جهانی حضور دارند. الان زمان این هست که هر چقدر در توان مان است را نشان دهیم. ما هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم و باید تمام توان مان را برای این بازیها بگذاریم. فکر من این است که وقتی بازیکنان به رختکن برمی گردند سرشان بالا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز