خبرگزاری کار ایران

عراق آماده بهترین همکاریها با شرکتهای ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۹۱۳

در جریان بازدید و گفتگوی سفیر ایران در عراق با مدیران شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تهران ، راههای تسهیل فعالیت شرکتهای ایرانی بویژه شستا درعراق بررسی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شستا ، در این دیدار که در دفتر مرکزی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) انجام گرفت ،در ابتدا گزارشی از حوزه فعالیت­ها، عملکرد ، وظایف و مسئولیتها ، ظرفیتها و توانمندیها و فرصتهای تجاری و مالی و اقتصادی شستا و هلدینگهای تحت پوشش ارایه و خاطرنشان شد پروژه‌های مشترک با شرکتهای عراقی در حوزه‌ی سیمان و عمران و حمل و نقل و بسترها و زمینه های سرمایه گذاری و مشارکت با بخشهای خصوصی و دولتی عراق در زمینه نفت و گاز، داروسازی، صادرات کالاهای تولیدی شرکتهای زیرمجموعه شستا ، ایجاد نمایشگاه دائم محصولات شستا در عراق، همکاری در بخش صدور خدمات فنی-مهندسی و اجرایی پروژه های عمرانی و ساختمانی در عراق توسط شستا که برخی از انها در دست اقدام و مابقی در دست بررسی است.

 مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در بازدید و گفتگو با مدیران شستا بااشاره به ظرفیتهاو فرصتهای سرمایه­گذاری و مشارکت و اجرای پروژه های عمرانی در حوزه های راه و ساختمان پس از پایان جنگ درعراق تصریح کرد:فضای سیاسی و اقتصادی این کشور و تأکید سران دو کشور بر لزوم ظرفیت سازی برای بخشهای خصوصی و دولتی ایران در عراق ، حضور قوی در پروژههای بازسازی این کشور را در اولویت قرار داده است.

وی ضمن در خواست مشارکت بیشتر شستا وهلدینگ ها و شرکتهای تحت پوشش در بازار عراق،آمادگی کامل سفارت ایران در عراق و مقامات بغداد را برای حمایت تمام عیار از شستا و شرکتهای زیرمجموعه جهت حضور قوی و مؤثر در پروژه های بازسازی عراق و صادرات کالاهای تولیدی  به عراق و حل مشکلات موجوداعلام کرد.

سفیر کشورمان در عراق همچنین بر لزوم حضور ثابت و ایجاد دفتر متمرکز شستا در بغداد برای پیگیری و اطلاع رسانی و مدیریت راهبری فعالیت­های اقتصادی و تجاری و حمایت از شرکتهای زیرمجموعه و ارتباط گیری با سفارت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه­های دولتی و بخش خصوصی عراق تاکید کرد.

در پایان مقرر شد مقدمات لازم و اطلاعات مورد نیاز توسط طرفین درخصوص پروژه های موردنظر و جذاب تجاری و اقتصادی تجمیع گردد و در اولین فرصت نیز هیئت کارشناسی شستا با هماهنگی و برنامه ریزی سفارت ایران در بغداد به این کشور عزیمت کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز