خبرگزاری کار ایران

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

هر استان یک ‌شهرک صنعتی نمونه داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۷۷۸

ارتقای مبلمان شهرک های صنعتی همچنین مدیریت مصرف آب در این بخش از جمله اقدامات حایز اهمیتی است که پیرو انجام آن تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، فتحعلی محمدزاده در همایش معاونان فنی شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اینکه در این مراسم مباحث جدید نظیر شهرک های نمونه صنعتی مورد توجه قرار گرفته تا در هر استان حداقل یک شهرک صنعتی نمونه داشته باشد، افزود: ایجاد نواحی صنعتی روستایی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در دستور کار قرار دارد.

محمدزاده به تغییر اقلیم کشور در سنوات آتی اشاره و تصریح کرد: ارتقای مبلمان شهرک های صنعتی همچنین مدیریت مصرف آب در این بخش از جمله اقدامات حایز اهمیتی است که پیرو انجام آن تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است.

محمدزاده با اعلام اینکه مکان یابی و جانمایی شهرک های صنعتی جدید مباحث مهمی چون پدافند غیرعامل لحاظ خواهد شد، خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در زمینه سازه های محکم و قرص نیز انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه الحاقیه ضوابط ساخت و ساز در شهرک های صنعتی در کشور بازنگری شده است، یادآور شد: مشکل پایان کار ۸۴۸ مورد واحد صنعتی در کشور تا پایان آذرماه سال جاری برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز:توسعه شهرک های صنعتی دولتی در البرز ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز با بیان اینکه توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد، گفت: عملیات آغاز به کار سه شهرک صنعتی دولتی جدید در البرز کلید خورده است.

جهانگیر شاهمرادی با بیان اینکه استان البرز از بسیاری از جهات ویژه و خاص است، اظهار کرد: البرزکوچکترین استان کشور از نظر مساحت و پر تراکم ترین استان از نظر جمعیت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سر ریز واحدهای صنعتی تهران و بزرگان صنعت کشور در البرز قرار دارد، افزود: بالغ بر ۱۰۰ برند برتر کشوری در این استان قرار دارد همچنین باید به این امر نیز اشاره کرد که واحد دارویی سیناژن مستقر در البرز به کشور آمریکا دارو صادر می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: وجود مراکز علمی و تحقیقاتی همچنین پارک های علم و فناوری در این منطقه از ظرفیت های البرز به شمار می آید، کمترین شهرک صنعتی دولتی در البرز وجود دارد اما اشتغال البرز در بخش صنعت بیش از ۴۷ درصد است.

شاهمرادی با اعلام اینکه کمترین میزان اشتغال در استان البرز به حوزه کشاورزی باز می گردد، گفت: البرز در حوزه شهرک های صنعتی خصوصی به تعداد ۶ مورد و ایجاد اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر بی رقیب است، متاسفانه در برخی از نقاط استان نظیر طالقان موفق به احداث شهرک صنعتی نشده ایم.

وی با اشاره به انجام فعالیت های آموزشی در بخش صنعت و کسب رتبه برتر در این بخش،  افزود: توانمندی واحدهای صنعتی و ارائه امکانات نرم افزاری همواره در دستور کار قرار دارد، در بخش بازار اقدامات شایان توجهی صورت گرفته است که برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک از جمله این موارد است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز با بیان اینکه تمام طرح ها و واحدهای صنعتی طی یک سال و نیم گذشته دو بار بازدید کرده ایم، تصریح کرد: در بحث کمک برای صادرات در نمایشگاه های متعددی شرکت کرده ایم.

شاهمرادی گفت: سه شهرک صنعتی دولتی در استان البرز مستقر است، رشد مهاجرت در البرز سه برابر میانگین کشوری است  لذا توسعه شهرک های صنعتی دولتی در دستور کار قرار دارد که در این راستا عملیات آغاز به کار سه شهرک صنعتی جدید کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه پراکندگی اصناف از جمله صنوف آلاینده در کرج یکی از مشکلات مهم در البرز محسوب می شود، اظهار کرد: چند نقطه به عنوان شهرک های تخصصی صنفی در نظر گرفته شده است که نمونه این امر شهرک صنعتی بهارستان است که بستر اشتغال ۶ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز ساماندهی لکه های صنعتی در البرز را حائز اهمیت دانست و گفت: درصدد تبدیل لکه های صنعتی به شهرک های صنعتی هستیم چرا که زمینه اشتغال ده هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز