خبرگزاری کار ایران

در جریان برنامه بازدید بانوان ایمیدرو از منطقه ویژه خلیج فارس اعلام شد:

کارخانه صبا فولاد خلیج فارس آماده افتتاح است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۹۶۴

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از آماده شدن طرح صبا فولاد خلیج فارس برای افتتاح رسمی خبر داد.

به گزارش ایلنا ، حسن خلج تهرانی در جریان بازدید جمعی از بانوان ایمیدرو از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افتتاح چند طرح در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی گفت: طرح فولاد صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید 1.5 میلیون آهن اسفنجی، در آستانه افتتاح بوده و به زودی با حضور معاون اول رییس جمهور راه اندازی می شود. همچنین طرح غدیر اکسین نیز با ظرفیت 235مگاوات در مرحله گاز رسانی بوده و اوایل سال 97 و پروژه نما نیز طی 2 سال آینده به بهره برداری می رسند.

خلج تهرانی از اشتغال 730نفر به طور مستقیم و حدود 700 نفر به طور غیر مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد و افزود: با افتتاح طرح صبا فولاد اشتغال ایجاد شده در منطقه از 1200 نفر نیز فراتر می رود.

وی در ادامه گفت: پیشرفت فیزیکی طرح توسعه نیز بالای 60 درصد بوده و احتمالا تا پایان سال کار دیوارکشی به اتمام می رسد.

از امکانات صادراتی منطقه استفاده شود

خلج تهرانی با اشاره به صادراتی بودن جایگاه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار تمرکز بیشتر معادن زیر مجموعه ایمیدرو برای استفاده از ظرفیت های صادراتی این منطقه شد.

وی به برخی مزایای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از جمله اتصال به راه آهن سراسری کشور، همجواری با پالایشگاه نفت، هجواری و دسترسی به آبهای آزاد اشاره کرد و افزود: برای رسیدن هدف تولید 55میلیون تن فولاد تا سال 1404 باید ظرفیت ها در منطقه ویژه خلیج فارس نیز افزایش یابد.

جمعی از بانوان ایمیدرو پس از برگزاری نشستی با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از کارخانه فولاد کاوه جنوب، کارخانه آب شیرین کن، واگن برگردان و موزه مردم شناسی خلیج فارس دیدن کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز