خبرگزاری کار ایران

درآمدزایی کشاورزان، افزایش تولید و کشاورزی پایدار از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۱۷

رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی گفت: رشد درآمدزایی کشاورزان،افزایش کمیت و کیفیت تولید و کشاورزی پایدار از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایلنا، اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاح طرح اموزش مهارت افزایی مروجان مسوول پهنه های تولیدی جهاد کشاورزی گلستان در کردکوی اظهار داشت: رشد درآمدزایی کشاورزان،افزایش کمیت و کیفیت تولید و کشاورزی پایدار از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با تاکید بر این که مسولان پهنه ها باید تلاش کنند تا "دانش در هکتار" افزایش یابد،تصریح کرد:"کشاورزی دقیق" با افزایش علم کشاورزی کشاورزان محقق می شود.

زند زنجیره ای شدن تولیدات کشاورزی در کشور ضروری عنوان کرد و گفت: تولید زنجیره علم کشاورزی باید چنان مدیریت شود که کشاورزان از نتایج آن بهره مند شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که نظام نوین ترویج، زنجیره علم را مدیریت می کند تا از طریق تالار ترویج،محققان معین و مسوولان پهنه به بهره برداران برسد،عنوان کرد: ۱۰ هزار مسوول پهنه با هماهنگی و ارتباط با محققان معین می توانند کشور را به توسعه کشاورزی پایدار سوق دهند.

رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به این که تاکنون ۸۵۰ رقم زراعی و باغی توسط این سازمان در کشور معرفی شده است،خاطرنشان کرد:سالانه ۱۳۰تا ۱۵۰دستاورد جدید تحقیقات کشاورزی معرفی می شود.

وی اضافه کرد:۲۰ تا ۲۵ افت کش جدید کم خطر و موثر و ۲ تا ۳ نوع واکسن جدید نیز سالانه معرفی می شود.

رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی همچنین در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله در استان گلستان با اشاره به این که عارضه عدم غلاف بندی سویا یک مشکل قدیمی است که حدود ۳۰ سال اخیر در استان دیده می‌شود،اظهار داشت که این مساله بزرگ ترین معضل توسعه سویا در استان گلستان بوده ولی خوشبختانه با اعمال تیمارهای مدیریتی توسط محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان این آفت کنترل شده و قطعات آزمایشی دچار بیماری، بهبود یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز