خبرگزاری کار ایران

فصل صید ماهیان استخوانی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۶۰

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: فصل صید ماهیان استخوانی استان گلستان از 21 مهر ماه سال جاری با فعالیت صیادان در سطح استان آغاز شده تا و 15 فروردین ماه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، یحیایی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان  اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی استان گلستان از 21 مهر ماه سال جاری با فعالیت صیادان در سطح استان آغاز شده تا و 15 فروردین ماه ادامه دارد.

یحیایی تصریح کرد: در فصل صید امسال 1420 صیاد در قالب 21 تعاونی پره اقدام به صید ماهیان استخوانی از آب های دریای خزر می نمایند.
 
وی افزود: پراکنش صید گاه های در سواحل 90 کیلومتری استان به گونه ای است که 14 تعاونی پره در صیدگاه های میانکاله و 7 تعاونی پره در صیدگاه های گمیشان به فعالیت خواهند پرداخت.
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان یادآور شد: در فصل صید 96ـ 97 با 146 فروند شناور شامل 66 فروند پولوشکوت، 60 فروند ناور موتوری و 20 فروند شناور فاقد موتور کار صید را انجام خواهند داد.
 
یحیایی با اشاره به مکان فعالیت این شرکت تعاونی ها در سواحل استان تصریح کرد: صیادان پره استان در مناطق میانکاله، خواجه نفس و گمیشان در جایگاه های تعیین شده اقدام به صید انواع ماهیان دریایی (استخوانی) می نمایند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: با تلاش صیادان در سال گذشته 742 تن انواع ماهیان استخوانی شامل 333 تن ماهی سفید، 348 تن کفال، 16 تن کپور، 18 تن کلمه، 25 تن شگ ماهی و 2 تن سایر ماهیان صید شد.
 
گفتنی است درآمد حاصل از فروش ماهیان در فصل صید 96ـ 97 قریب به 35 میلیارد ریال بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز