خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل داتیس خودرو تشریح کرد:

استانداردهای دوگانه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حوزه واردات خودرو/ سنگ اندازی برخی مدیران جلوی ورود برندهای خودروسازی به ایران را می گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۴۵

به جای آنکه هزینه و وقت خاصی را مصروف پاسخگویی به این رفتارهای غیرقانونی و غیررقابتی کنیم، به توسعه فعالیت های شرکت همچون کسب مجوز انحصاری واردات سواری ولوو به ایران، که می تواند برای جوانان کشورمان اشتغالزایی و برای مصرف کنندگان، محیطی امن تر و راحت تر را فراهم کند، متمرکز شویم.

به گزارش ایلنا٬ میلاد علینقی مدیرعامل داتیس خودرو با اشاره به اطلاعیه مبهم سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر عدم صدور مجوز پیش فروش برای تعدادی از شرکت های فعال در این حوزه گفت: متاسفانه رویه های این سازمان در حوزه پیش فروش خودرو، بسیار مبهم و فاقد شفافیت های لازم است به گونه ای که پس از پیگیری های متعدد داتیس خودرو و برخی دیگر از شرکت ها، هنوز هم دستورالعمل رسمی و دقیقی برای این موضوع اعلام و ابلاغ نشده است.

استانداردهای دوگانه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حوزه واردات خودرو/ سنگ اندازی برخی مدیران جلوی ورود برندهای خودروسازی به ایران را می گیرد

وی با اشاره به اینکه داتیس خودرو در طی سالهای فعالیت خود، مجوز کسب داشته، در اداره ثبت شرکت‌ ها ثبت رسمی شده‌ و در تشکل ‌های قانونی و رسمی مربوطه نیز حضور دارد، یادآور شد: طبیعتا اگر نباید پیش ‌فروشی انجام شود، این ممنوعیت باید هم برای نمایندگان به اصطلاح رسمی و هم برای غیرنمایندگان رسمی واردکننده خودرو باشد.

این کارشناس صنعت خودرو با طرح این سوال که پس چرا نماینده‌ های به اصطلاح رسمی، همچنان اقدام به پیش ‌فروش می‌کنند، اضافه کرد: در آگهی ‌های برخی از این نمایندگان، مشاهده می شود که وعده تحویل خودرو در ۱۸۰ روز کاری را می دهند. هنگامی که سایت ثبت ‌سفارش بسته‌ است، چگونه می‌ خواهند به تعهداتشان عمل کنند؟

مدیرعامل داتیس خودرو با اشاره به زنجیره ایجاد شده توسط این شرکت شامل تعمیرگاه پیشرفته و تخصصی، خدمات پس از فروش 77 ماهه به خودروهای وارداتی، گارانتی 33 ماهه تعویض خودرو و عقد قرارداد تولید مشترک در ایران با یکی از خودروسازان مطرح دنیا، این اقدامات را گام های عملی این هولدینگ جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان توصیف کرد.

مهندس علینقی در عین حال متذکر شد: این مجموعه که با سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی ایجاد شده، با فعالیت در همه حوزه های مرتبط با خودروهای روز دنیا، تلاش کرده منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تولید و اشتغال در سال جاری را به بهترین وجه عملی کند، اما نحوه برخورد برخی مدیران اجرایی با این سرمایه گذاری کلان، قابل تامل و بررسی است.

وی با بیان اینکه این استانداردهای دوگانه نظارتی و حمایتی با برخی فعالان بخش خصوصی، صرفا به حوزه واردات خودرو منحصر نمی شود، تاکید کرد: در سایر اقدامات داتیس خودرو که بر پایه نقشه راه "دیپلماسی اقتصادی" بنا نهاده شده، نیز شاهد سنگ اندازی هایی هستیم که جلوی ورود مثمر ثمر برندهای معتبر صنعت خودروسازی جهان به کشورمان را می گیرد.

مدیرعامل داتیس خودرو در پایان با اشاره به اینکه رویه فعلی این هولدینگ، سکوت در مقابل رفتارها و کارشکنی های برخی مدیران میانی دولتی است، تصریح کرد: تلاش می کنیم به جای آنکه هزینه و وقت خاصی را مصروف پاسخگویی به این رفتارهای غیرقانونی و غیررقابتی کنیم، به توسعه فعالیت های شرکت همچون کسب مجوز انحصاری واردات سواری ولوو به ایران، که می تواند برای جوانان کشورمان اشتغالزایی و برای مصرف کنندگان، محیطی امن تر و راحت تر را فراهم کند، متمرکز شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز