خبرگزاری کار ایران

تولید 1میلیون و 153 هزارتن هلو و شلیل در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۴۴۴

مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی،میزان تولید هلو و شلیل کشور در سال 1396 را یک میلیون و 153 هزارتن اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار خبری مبنی بر خسارت میلیاردی باغداران علویجه ای (استان اصفهان) در خبرگزاری صدا و سیما و شبکه خبر، مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی با اعلام این که در سال جاری یک میلیون و 153 هزارتن در کشور تولید شده،اظهار داشت:این میزان تولید نسبت به سال قبل از آن 6.8درصد افزایش داشته است.

شکراله حاجیوند،شرایط اقلیمی مناسب و نبود یخبندان و سرمازدگی بهاره و همچنین تجهیز باغ ها به سیستم های نوین آبیاری ای را از عومل افزایش تولید محصول هلو و شلیل در استان های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: استان های البرز، مازندران، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان غربی، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه، 10 استان برتر تولید کننده هلو و شلیل در کشور هستند و استان اصفهان با تولید 25 هزار تن هلو و شلیل در رتبه سیزدهم کشوری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی های به عمل آمده،باغدار علویجه ای مورد اشاره در گزارش پخش شده، قسمت عمده محصول درجه یک خود را به فروش رسانده و آنجه منجر به خسارت وی شده، مربوط به محصول درجه 3 و درجه 4 هلوی رقم کاردی بوده که بازارپسندی لازم را نداشته است.

حاجیوند یادآور شد: گزارش اتحادیه باغداران کشور حاکی است که در مناطق عمده تولید هلو و شلیل از جمله استان های مازندران، البرز و گلستان قیمت فروش محصول با توجه به کیفیت و زمان عرضه متفاوت بوده و محصول با کیفیت مناسب، از 25 هزار ریال تا 60 هزار ریال به فروش رسیده است.

مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی، جایگزینی باغ های قدیمی با پایه های رویشی متحمل به تنش ها،اصلاح باغ های غیر اقتصادی (درجه 2) و کشت ارقام متنوع تجاری با زمان رسیدن متفاوت برای عرضه محصول در مواقع مختلف سال را از سیاست های معاونت امور باغبانی در زمینه باغ های هلو و شلیل اعلام کرد و افزود:ترویج به کارگیری سردخانه جهت ذخیره بخشی از محصول و عرضه آن در زمان مناسب،توسعه کشت هلو و شلیل در زیر پوشش (کشت گلخانه ای) به منظور تولد محصول خارج از فصل،توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین ساماندهی بازار میادین میوه و تره بار داخل کشور و شناسایی بازارهای هدف صادراتی با تقویت و تکمیل زنجیره تولید تا عرضه نیز از سیاست های معاونت امور باغبانی در تولید محصولات هلو و شلیل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز