خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون یک میلیون و 975هزار راس دام در شش ماهه گذشته در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۲۵۵

رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماریهای دامی استان هرمزگان گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از یک میلیون و 526 هزار دز واکسیناسیون در استان هرمزگان انجام شده است .

به گزارش ایلنا از بندر عباس، حمید خامه چی رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماریهای دامی استان هرمزگان اظهار کرد: فاز آبله بز و گوسفند به تعداد 700 هزار راس در سه ماهه اول به پایان رسید و همزمان فاز بروسلوز بره بزغاله به تعداد 150 هزار راس پایان پذیرفت .

وی از واکسیناسیون هاری با تعداد 3هزار قلاده و تست سل از گاوهای شیری و داشتی به تعداد 1000راس در 6ماهه اول سال 96 اشاره کرد .

وی تصریح کرد: فاز اول تب برفکی با تعداد 22هزار راس گاو و گوساله و 580 هزار راس بزو گوسفند به اتمام رسید . وفازبعدی درشش ماهه دوم اجرامیگردد.

رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماریهای دامی استان هرمزگان با بیان اینکه واکسیناسیون 60% پیش بینی بروسلوز گاو و گوسفند به پایان رسیده است اظهار کرد: واکسن PPRبصورت کانون های بیماری سال قبل و تعداد 70هزار راس بزو گوسفند شروع که اواخر مهر ماه به اتمام خواهد رسید .

حمید خامه چی گفت:  تست مشمشه در اسب های موجود در استان با پیشرفت 80% در حال انجام می باشد و سمپاشی به تعداد بیش از 249 هزار راس دام و بیش از  611 هزار متر مربع جایگاه دام در شش ماهه اول سال پیشرفت 90% را داشته است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز