خبرگزاری کار ایران

‏مدیرعامل فولاد مبارکه:

رهبری و ایمان دو عامل استقرار و ثبات جمهوری اسلامی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۰۷۸

مراسم گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حــــرم با برپایی نمایشـــگاهی در شرکت فــولاد مبارکه، با حضــــــور مدیرعامل، مـــعاونان، مدیران و جــــمعی از کارکنان و بسیجیان فولاد مبارکه، نمایندۀ مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، فرمانده لشگر زرهی ۸ نجف اشرف، جانشین فرماندهی گروه موشکی ۱۵ خرداد و جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی  فولاد مبارکه ، در این مراسم دکترسبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه، در سخنانی با یادآوری حماسۀ شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، بهخصوص شهید محسن حججی، از فداکاری این عزیزان در راه استقلال و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران تجلیل کرد و گفت: ایام دفاع مقدس یادآور رشادت های ملتی است که با دست خالی و فقط با قدرت ایمان در تمام جبهه ها در مقابل قدرتهای جهانی ایستادند و باعث شدند امروز درخت تنومند جمهوری اسلامی همچنان با عزت و اقتدار پابرجا بماند.
وی با تأکید بر اینکه امنیت امروز کشور مرهون همین رشادتهاست افزود: به پاس همۀ این از خود گذشتگی ها ما نیز با کار در جبهۀ صنعت فولاد کشور تلاش خواهیم کرد تا ایران اسلامی همچنان سربلند بماند.
مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن قدردانی از تلاش کارکنان در ثبت رکوردهای جدید و با تأکید بر اینکه امروز میدان نبرد، میدان اقتصادی است گفت: چنانچه هرکس در هر سازمانی بتواند در جبهۀ اقتصادی به خوبی ایفای نقش کند، برنده است و از این راه توانسته است به کشور و آب وخاک خود خدمت کند.
دکتر سبحانی از رهبری و قدرت ایمان به عنوان دو عامل اصلی استقرار و ثبات نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: دشمنان ایران در محاسبات خود، به ویژه در دوران جنگ، به این دو عامل توجه نداشتند.
مدیرعامل فولاد مبارکه یادآور شد: امروز دستیابی به منافع اقتصادی علت اصلی بروز جنگهای بزرگ دنیاست. از این رو کشورهایی که به لحاظ اقتصادی قوی باشند، کمتر مورد هجوم قرار میگیرند.
دکتر سبحانی خاطرنشان کرد: امروز جوانان جبهه های دیروز در جبهه های اقتصادی و کار و تولید از کیان و اقتدار کشور محافظت میکنند.
فولاد مبارکه یک جبهۀ بزرگ اقتصادی و کارکنان آن رزمندگان این جبهه هستند. چه افتخاری بالاتر از اینکه حاصل این مجاهدت ها تأمین بازارهای داخلی و حضور در بازارهای جهانی باشد؟
دکتر سبحانی خاطرنشان کرد: در این راه وظیفۀ ما این است که با کار و تلاش بیشتر ثابت کنیم تحریم ها کشور ما را توانمندتر کرده است. همچنان که خوشبختانه عملکرد فولاد مبارکه گویای این مدعاست؛ به طوریکه امروز بیش از ۸۵ درصد قطعات وارداتی مورد نیاز خطوط تولید، در داخل کشور تولید میشود و این یعنی اقتصاد مقاومتی. وقتی که فولاد مبارکه علاوه بر پوشش بازارهای داخلی، بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور عرضه میکند، این مهم نیز گواه دیگری بر موفقیت در جبهۀ اقتصادی است. امیدواریم در همین جبهۀ حساس روز به روز به توفیقات بیشتری دست یابیم و افتخار آن را همچنان به ملت عزیز و شریف ایران و شهدای گرانقدر تقدیم نماییم.
نباید فکر کنیم خاکریز دفاعی فقط در مرزهای کشور است
بنابر این گزارش، در ادامۀ این مراسم سرهنگ سیف الله رشیدزاده فرمانده لشگر زرهی ۸ نجف اشرف نیز گفت: دستاوردهای دفاع مقدس برگرفته از حماسۀ حسینی است. وظیفۀ امروز ما دفاع است. نباید فکر کنیم خاکریز دفاعی ما فقط در مرزهای کشور است؛ چراکه دشمن با تمام توان علیه ما تلاش میکند. اگر میخواهیم به سرمنزل مقصود برسیم، راهی جز مجاهدت اقتصادی نیست.
وی از مدیرعامل و کارکنان زحمتکش شرکت فولاد مبارکه و فعالیتهای ایشان در راستای ترویج فرهنگ حماسی قدردانی نمود و ابراز داشت: باید به مدیران و کارکنان فولاد مبارکه خدا قوت بگوییم که تلاش میکنند تا صنعت فولاد کشور سربلند باشد و برکات زیادی را نیز نصیب کشور مینمایند.
سرهنگ رشیدزاده خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از دفاع مقدس میشود، صحبت از این است که ما تا آخر ایستاده ایم. این راهی است که افراد با بصیرت برای آن جان می دهند و حاضرند با الگوبرداری از اهل بیت(ع) تا پای جان ثابت قدم بمانند.
فرمانده لشگر زرهی ۸ نجف اشرف ابراز داشت: اگر در زمان دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان نیفتاد، همه اش از جانفشانی شهدا و ایثارگران است نباید عظمت این ایثارگریها فراموش شود.
وی افزود: امروز در جبهۀ اقتصاد مقاومتی که بسیار حساس است، دشمن میکوشد تا کشور ایران را با اعمال تحریم ها زیر فشار بگذارد و له کند. از این رو بحث اشتغال و تولید داخلی از اهمیت خاصی برخوردار است. باید آفرین گفت به آنهایی که دلسوزانه تلاش میکنند. باید این روحیه و تفکر جهادی تقویت شود تا در شرایط سخت لطمه ای به کشور وارد نشود. بنابراین امروز ضرورت دارد هرکس در هر زمینه ای که میتواند در رفع گرفتاری جامعه تلاش کند.
ایشان در پایان تأکید نمود این آسایش و امنیت را قدر بدانیم؛ زیرا عرصۀ اقتصادی آرامش میخواهد.
توسعۀ فعالیتهای فرهنگی در سازمانها میتواند زیربنای فعالیتهای اقتصادی و در شکوفایی اقتصادی کشور مؤثر باشد
در همین زمینه خانم مهندس سعیدی، نمایندۀ مردم شریف مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتوگو با خبرنگار فولاد گفت: هرچه ما داریم از رشادتهای جوانان، ایثارگران و عزیزانی است که در ۸ سال دفاع مقدس واقعا فداکاری نمودند. به یقین امنیت امروز کشور مرهون خون ۱۲۰ هزار شهید و پایمردی تمامی جانبازان و آزادگان است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند، شایسته است ما نیز در همان مسیر ایشان حرکت کنیم.
سعیدی از برگزاری نمایشگاه های دفاع مقدس به عنوان دستمایه ای برای زنده نگهداشتن فداکاری جوانان جبهه و جنگ یاد کرد و افزود: اینکه امروز جوانان ما آن سوی مرزها برای دفاع از حریم و ناموس کشور شهید میشوند، حاصل برپایی همین نمایشگاه ها و اشاعۀ فرهنگ شهادت طلبی در راه کشور است.
وی تصریح نمود: در کنار فعالیت اقتصادی، فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی تأثیر بسیار زیادی دارد؛ همچنان که فولاد مبارکه به موازات فعالیتهای اقتصادی خود به این موضوع اهمیت میدهد که قابل تقدیر است. توسعۀ فعالیتهای فرهنگی در سازمانها می تواند زیربنای فعالیتهای اقتصادی و در شکوفایی اقتصادی کشور مؤثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز