خبرگزاری کار ایران

نمایندۀ مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از فولاد مبارکه و صنایع مشابه برای اقتصاد کشور حیاتی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۳۴

به جرأت می توان گفت که در خاورمیانه چنین مجتمعی که بتواند در این حد محصولات با کیفیت و متنوع تولید و در کنار آن ایجاد اشتغال چنین گسترده ای کند، وجود ندارد.

به گزارش ایلنا ؛  حیدرعلی عابدی پس از بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه گفت: پیش از این نیز در خصوص عملکرد فولاد مبارکه اخبار و اطلاعاتی کسب نموده بودم اما باید اذعان داشت که بازدید حضوری از خطوط تولید این شرکت و خروجی عملکرد کارکنان شایستۀ آن نه تنها به طور کلی دیدگاه هرکس را نسبت به این کارخانه عوض میکند، بلکه باعث دلگرمی هر ایرانی نیز می شود. وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از شرکتها به دلایل متعددی خروجی مناسبی ندارند، ما مشاهده می کنیم که مدیریت و کارکنان این شرکت با برنامه ریزی خوب و تلاش مستمر خود دائما در حال افزایش تولید هستند تا هم بازارهای داخلی را تامین کنند و هم در عرصۀ صادرات کشور نقش آفرینی نمایند، که این مایۀ دلگرمی است.

این نمایندۀ مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر تأثیر مثبت فولاد مبارکه بر رشد اقتصادی کشور گفت: امروز با توجه به بازدیدی که از فولاد مبارکه داشتیم و این حجم عظیم کار و برنامه ریزی در حال انجام را، مشاهده کردیم به عنوان یک ایرانی بر خود بالیدم.

وی ادامه داد: به جرأت می توان گفت که در خاورمیانه چنین مجتمعی که بتواند در این حد محصولات با کیفیت و متنوع تولید و در کنار آن ایجاد اشتغال چنین گسترده ای کند، وجود ندارد.

دکتر حیدرعلی عابدی با اشاره به راهکارهای خروج از رکود گفت: اگر بخواهیم از رکود خارج شویم و به تحول و توسعۀ کارآمد برسیم، به کارخانه های مشابه فولاد مبارکۀ اصفهان که بتوانند چرخ اقتصاد را به حرکت درآورند نیاز داریم. فقط در این صورت است که علاوه بر کوتاه کردن پای واردات، می توانیم حجم قابل ملاحظهای اشتغال زایی، صادرات و ارز آوری نیز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع حجم بسیار زیاد اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیمی که فولاد مبارکه در استان و سراسر کشور ایجاد کرده است، نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی در فولاد مبارکه عملیاتی شده است. باید به خاطر این پشتکار و انگیزه و همۀ این دستاوردها به مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه خدا قوت و تبریک گفت.

نمایندۀ مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف برخی مخالفان صنعت کشور تصریح کرد: متاسفانه عده ای دانسته یا ناآگاهانه مباحثی را علیه صنایع اصفهان مطرح می نمایند که به نوعی خارج از انصاف است چرا که فولاد یک صنعت و افتخار ملی است.

وی با تقسیم این مخالفان به سه گروه اظهار داشت: دسته اول آنهایی هستند که واقعاً نگران محیط زیست و مصرف آب هستند که در این خصوص باید گفت بنا بر استانداردهای موجود در صنعت فولاد دنیا و اینکه فولاد مبارکه به ازای تولید بیش از ۶ میلیون تن فولاد فقط ۲۵ میلیون مترمکعب در سال مصرف آب دارد و حجم زیادی ارزش افزوده، اشتغال زایی و توسعۀ اقتصادی ایجاد کرده است؛ به واقع این میزان مصرف زیاد نیست. درعین حال این موضوع و سایر اقدامات زیست محیطی گستردۀ فولاد مبارکه که با نصب تجهیزات به روز در این زمینه انجام داده است، باید به نحو مطلوبی اطلاع رسانی شود تا هرگونه نگرانی در این رابطه برطرف گردد. وی از کسانی که با نقش فولاد مبارکه در میزان تولید و توسعۀ اقتصادی کشور آشنا نیستند به عنوان دستۀ دوم مخالفان این شرکت یاد و تصریح کرد: ایشان بر این باورند که فولاد مبارکه تاریخ مصرفی داشته است و بعد از این هم بود یا نبود آن هیچ تأثیری در اقتصاد ملی و منطقه ندارد، که این دوستان هم باید به نقش و تأثیر این شرکت در راه اندازی چرخ صنایع بالادست و پائین دست و حجم زیاد اشتغالی که ایجاد کرده، توجه بیشتری داشته باشند. باید به خاطر داشته باشیم با توجه به مشکلاتی که در مسیر اشتغالزایی کشور وجود دارد، حفظ این صنعت و سایر صنایع مشابه امری ضروری و برای اقتصاد کشور حیاتی است. در عین حال باید با حمایت خود از مدیریت و کارکنان این شرکت، آنها را به گونه ای تشویق نمائیم تا همچنان به توسعۀ صنعت استان و کشور همت گمارند.

وی در خصوص دستۀ سوم مخالفان این صنعت گفت: این دسته از مخالفان که ما نیز همواره نگران آنها بوده و هستیم؛ دائما با هر صنعتی که بدانند به نفع کشور است مخالفند و علیه آن به نحو غیرمنصفانه و به دور از هرگونه تعقل تبلیغ میکنند این افراد به هیچ عنوان دردمند کشاورزی، صنعت، محیط زیست و اشتغال زایی برای جوانان کشور نیستند؛ بلکه انگیزه های دیگری دارند.

وی ضمن ابراز خرسندی از سرمایه گذاریهای فولاد مبارکه در امر کاهش و بهبود مصرف آب در این شرکت یادآور شد: این که فولاد مبارکه چند صد میلیارد تومان در فرآیندهای مرتبط با بازچرخانی و تصفیۀ آب در شرکت هزینه کرده است و موجب شده تا مصرف آب در خطوط تولید کاهش مناسبی داشته باشد اتفاق خوب و ارزشمندی است.

دکتر حیدرعلی عابدی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: ما آماده ایم به صورت تمام قد از فولاد مبارکه در همۀ زمینه ها حمایت کنیم.

همچنین انتظار داریم مدیریت شرکت همانگونه که در بسیاری از موضوعات اجتماعی مسئولیت شناسی داشته است در خصوص حل مشکل آب در اصفهان مشارکت موثری داشته باشد.

به کمک سایر همکاران و نماینده محترم شهرستان آماده هستیم تا با همیاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت حل مشکلات صنعت فولاد کشورگام برداریم

در همین رابطه خانم دکتر تاج الدین دیگر نمایندۀ مردم محترم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در فولاد مبارکه و مشاهدۀ عینی عملکرد کارکنان این شرکت گفت: با حضور صنایع مادر در اصفهان، این استان به قطب صنعتی کشور مبدل گردیده است. در شرایط رکود اقتصادی بسیاری از استانها و صنایع دچار مشکل شده اند اما این که فولاد مبارکه توانسته است در همین شرایط با مدیریت صحیح و عملکرد خوب کارکنان خود همچنان موجب حرکت صنعت در استان و کشور باشد و سودمند و فعال باقی بماند، جای قدردانی دارد.

وی خاطر نشان کرد: به کمک سایر همکاران و نماینده محترم شهرستان آماده هستیم تا با همیاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت حل مشکلات صنعت فولاد کشور گام برداریم.

وی افزود: انتظار می رود فولاد مبارکه همان گونه که کارهای خوبی در توسعۀ صنعت و اشتغالزایی استان و کشور داشته است، همانند قبل در سایر موضوعات از قبیل کمک به توسعۀ اجتماعی و فرهنگی و به ثمر رساندن طرحهای مربوط به آب نقش آفرینی نماید.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور مؤثر فولاد مبارکه در توسعۀ ورزش استان اظهار امیدواری کرد که این شرکت در همین راستا به مقولۀ سینمای استان هم ورود مؤثری داشته باشد؛ تا این صنعت هم از رشد و توسعۀ مناسبی که در شأن استان باشد، برخوردار گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز