خبرگزاری کار ایران

حضور بزرگ‌ترین هیئت تجاری چین در دومین نمایشگاه ایران و چین

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۹۲

معتمدی بیان داشت: چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته و هم اکنون واردات ایران از کشور چین انجام می‌شود لذا بدیهی است که ما در طی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از تولیدکنندگان چینی دعوت کنیم تا با حضور خود در ایران در راستای هر چه بیشتر شدن روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی گام بردارند.

به گزارش ایلنا ، صبح امروز در نشست خبری مدیر برگزاری دومین نمایشگاه تجاری چین در تهران در خصوص  گفت: برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای دومین بار در ایران مؤید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین بوده و تقویت روابط تجاری بین صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می‌کند.

کیان معتمدی با بیان اینکه گمرک چین اخیراً اعلام کرده است که در نیمه نخست سال 2017 میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و چین 31 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است، گفت: در طی سفر رئیس جمهور چین به ایران در سال گذشته دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا 600 میلیارد دلار افزایش دهند.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه عرضه کالاهای چینی در ایران که با حضور شرکت‌های مختلف چینی برگزار می‌شود بستری را فراهم می‌کند که در آن شرکت‌های چینی و صنایع ایرانی که به دنبال محصولات و خدمات از چین هستند بتوانند در راستای ایجاد روابط هر چه مستحکم‌تر گام بردارند.

مدیر برگزاری دومین نمایشگاه تجاری چین در تهران، گفت: در نمایشگاه تجاری چین کارآفرینان ایرانی این فرصت را خواهند داشت تا با شرکت در سمینارهای جانبی با همتایان چینی خود آشنا شده و به اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دست بیابند.

وی افزود: بیش از 200 شرکت و سرمایه‌گذار تراز اول چینی محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین‌آلات ساخت تولید پیشرفته، وسایل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی و ... در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

معتمدی بیان داشت: چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته و هم اکنون واردات ایران از کشور چین انجام می‌شود لذا بدیهی است که ما در طی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از تولیدکنندگان چینی دعوت کنیم تا با حضور خود در ایران در راستای هر چه بیشتر شدن روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی گام بردارند.

مدیر برگزاری دومین نمایشگاه تجاری چین در تهران بیان داشت: این نمایشگاه فرصت استثنایی برای شرکت‌ها و کارآفرینان چینی فراهم می‌کند تا با همتایان ایرانی خود دیدار داشته و در خصوص توسعه روابط تجاری و بازرگانی و همین‌طور آشنایی با جامعه تجاری منطقه در حوزه‌های مختلف به بحث و تبادل‌نظر بپردازند.

معتمدی بیان داشت: ایران هم کالاهای مختلفی از جمله محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و انواع سنگ‌ها به چین صادر می‌کند که برگزاری این نمایشگاه می‌تواند زمینه بیشتری برای صادرات به این کشور را فراهم کند.

مدیر برگزاری دومین نمایشگاه تجاری چین در تهران در پاسخ به این سوال که چرا کالاهای چینی در ایران معمولاً کیفیت خوبی ندارند، گفت: متأسفانه بازرگانان ما در خرید کالا به سود بیشتر توجه می‌کنند و کیفیت کالاها را در نظر نمی گیرند در حالی که در چین انواع کالاها با قیمت‌های مختلف و کیفیت‌های مختلف تولید می‌شود و خریدار کالا می‌تواند به تناسب کیفیت و قیمت مدنظر خود کالای موردنیازش را تأمین کند. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر کشور چین صادرکننده ماشین‌آلات گران‌قیمت با کیفیت خوب به کشورهای اروپایی است،اما تجار ما کالاهای باکیفیت را از این کشور خریداری نمی‌کنند و از آنجایی که چین تجارت آزاد دارد نمی‌تواند تعیین‌کننده کیفیت یک کالا برای خریدار باشد.

در ادامه این نشست شان‌شیائو فعال اقتصادی چینی اظهار داشت: هفته تجاری چین برندی برای توسعه تجارت چین با سایر کشورها است و هدف ما در این هفته از برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی کالاهای چینی در کشورهای مختلف فقط به معرض‌ گذاشتن کالاهای تولیدی خودمان نیست بلکه هدف ما ایجاد برقراری روابط اقتصادی با کشور مقابل است.

شیائو بیان داشت: هم اکنون دولت چین برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف چینی در ایران تسهیلات خوبی از جمله وام و یارانه پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه چین و ایران روابط فرهنگی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند گفت:‌ایران بازار بزرگی برای شرکت‌های چینی به شمار می‌رود و ما هم خواهان سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله خودروسازی و ... در ایران هستیم و در طول هفته برگزاری نمایشگاه تجاری چین در ایران یک هیأتی به ایران اعزام می‌شود تا در زمینه برقراری روابط تجاری و سرمایه‌گذاری تحقیق و بررسی انجام دهد.

وی بیان داشت: در چین برای اینکه روابط مالی بین تجار ایرانی و چینی به راحتی برقرار شود بانکی وجود ارد که ایرانیانی که متقاضی خرید کالاهای چینی در کشورمان هستند بتوانند مبادلات مالی خود را از طریق این بانک و با پول رایج چین انجام دهند و فعالیت این بانک از حدود سه یا چهار سال پیش آغاز شده است.

شیائو افزود: البته شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران چینی با توجه به وسعت کشور چین شناخت کاملی از ایران ندارند و هنوز نسبت به اینکه ایران کشور امنی در منطقه است، شک و تردید دارند اما ما با رایزنی‌هایی که با این فعالان اقتصادی انجام می‌دهیم به آنها این شناخت را از ایران منتقل می‌کنیم که ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و شرایط فرهنگی و اجتماعی این منطقه را برای آنها تشریح می‌کنیم.

وی بیان داشت:‌در برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران ما فقط به دنبال عرضه کالاهای چینی نیستیم بلکه می‌خواهیم این نمایشگاه فرصت‌هایی را برای تبادلات تجاری بین فعالین اقتصادی دو کشور فراهم کند و امیدواریم در سال‌های آینده شرایط حضور ایرانیان در این نمایشگاه فراهم شود.

به گزارش فارس، نمایشگاه هفته تجاری چین در ایران از 28 لغایت 31 شهریور ماه 96 در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود و از ساعت 10 تا 17 بعدازظهر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز