خبرگزاری کار ایران

افتتاح، واحد پرورش قارچ دکمه ای با تولید 1200 تن در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۰۱

واحد پرورش قارچ دکمه ای با حضور مسولان استانی و کشوری در کردستان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در سومین روز از هفته دولت و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، استاندار کردستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان،   واحد پرورش قارچ دکمه ای با تولید سالانه 1200 تن در روستای قلعه جی سروآباد افتتاح شد.

ذوالفقاری در حاشیه این مراسم گفت: واحد پرورش قارچ دکمه ای با سطح زیر کشت 11 هزارو هفتصد متر مربع در هر دوره و سطح زیر کشت  70 هزار دویست مربع در سال توسط شرکت اورامان سبز در شهرستان سروآباد به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود:  این واحد با 20 سالن و تولید 1 هزار و دویست تن قارچ دکمه ای درسال  برای 120 نفر شغل ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: محل تامین تسهیلات پروژه از اعتبارات توسعه بخش کشاورزی بوده که با عاملیت بانک سپه از سال 93 شروع و در سال 95 پروژه به پایان رسیده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه مبلغ کل سرمایه گذاری طرح یک صد هزار و 800 میلیون ریال است اضافه کرد: مبلغ تسهیلات دریافتی از بانک 84 هزار میلیون ریال و  میزان آورده متقاضیان پروژه هم 16 هزارو هشتصد میلیون ریال بوده است.

استان کردستان در حال حاظر با 11 واحد پرورش قارچ صنعتی و 46 واحد خانگی ظرفیت تولید 2 هزارو پانصد و هفده تن قارچ خوراکی در رتبه 14 کشوری تولید این محصول قرار دارد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز