خبرگزاری کار ایران

گردشگری روستایی رویکرد صندوق های خرد زنان روستایی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۹۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: رویکرد صندوق های خرد زنان روستایی برای کسب درآمد و اشتغالزایی باید براساس ایجاد زمینه گردشگری روستایی باشد.

به گزارش ایلنا، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با مدیرعامل صندوق مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: طرح توانمندسازی زنان روستایی در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی به‌منظور اشتغالزایی مولد و پایدار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: هدف اصلی اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی، توسعه پایدار، خوداتکایی، افزایش توان اقتصادی خانوار، اشتغالزایی و تاکید بر نقش زنان در اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اعضای صندوق خرد زنان روستایی با بازاریابی مناسب به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستند، گفت: باید رویکرد صندوق های خرد زنان برای کسب درآمد و اشتغالزایی و ایجاد زمینه گردشگری روستایی باشد تا محصولات و صنایع قابل عرضه به فروش برسد و مشکل نقدینگی و سرمایه صندوق ها مرتفع شود.

محمدی فرماندارشهرستان قائم‌شهر در ادامه با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با نشان "ماکلمه" نسبت به خرید میوه و فرآورده های کشاورزی صندوق خرد زنان روستایی و بسته بندی با مجوز بهداشتی اقدام می‌کند، افزود: صندوق های خرد زنان روستایی این شهرستان به صورت تخصصی عمل می کنند به گونه ای که صندوق باغدشت در زمینه تولید سیر، ملک کلا در زمینه ارائه کارهای خدماتی مانند پرده دوزی، پیشخوان و سایر صندوق ها در زمینه صنایع دستی، محصولات بومی منطقه، پرورش گاو شیری، گوسفند، ماکیان و تولید محصول زراعی سالم و ارگانیگ، استفاده از خوراک هیدروپونیک، تولید و بسته بندی انواع سبزی و گل و گیاهان دارویی و توت فرنگی در فضای باز و گلخانه، بازیافت زباله های تر با تولید ورمی کمپوست و زباله های خشک، ساخت وسایل تزئینی، احیای چادرشب بافی، نخ ریسی و جوراب بافی و نوغان داری و عرضه فرآوردهای لبنی فعالیت دارند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور در ادامه با اشاره به اینکه 49 درصد سهم صندوق خرد زنان روستایی را دولت و مابقی را بانوان عضو تامین می کنند، گفت: حمایت از این صندوق علاوه بر ایجاد شغل از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می کند.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی با تاکید بر اینکه در صندوق خرد زنان روستایی تنها نباید به سرمایه اکتفا کرد، افزود: ظرفیت های قانونی در برنامه توسعه ششم برای حمایت از صندوق خرد زنان روستایی آمده که بسیار موثر است.

وی بیان کرد: فرمانداران قائم شهر مازندران و مرودشت فارس از فرماندارانی هستند که به صورت تمام قد از این صندوق هاحمایت می کنند.

رضوی با اشاره به اینکه صندوق شهرستان قائم شهر به دلیل خوش فکری اعضای هیات مدیره بازاریابی مناسب و حمایت های مسوولین سازمانی و شهرستانی جهاد کشاورزی به یک صندوق موفق تبدیل شده است، گفت: سرمایه اندک صندوق این شهرستان کفاف فعالیت‌های زنان روستایی را نمی‌دهد و نیازمند افزایش سرمایه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در پایان با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی این شهرستان اولین در استان مازندران و یازدهمین آن در کشور است که با عضویت 9 صندوق خرد زنان روستایی با شعار غذای سالم، زندگی سالم، روحیه مشارکتی و ایرانی آباد در گرو ایجاد زنجیره های اتحاد با حضور مسئولین استانی و فرماندار در شهریور سال 94 تاسیس و افتتاح شد، گفت: اعضای صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان قائم شهر شامل 9 صندوق خرد زنان با عضویت 364 نفر با سرمایه بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال با سهم اعضا و دولت با اهدف ایجاد گسترش فعالیت های درآمدزا برای زنان کم درآمد فعالیت می ‌کند.

فرزین فرهادی بیان کرد: اعضای 8 صندوق در حال سیر اداری عضویت و حق سهام 49 درصد به صندوق حمایت توسعه کشاورزی هستند که پس از مراحل اداری، اعضای صندوق حمایت توسعه کشاورزی به 17 صندوق خرد زنان روستایی با افزایش سرمایه 3 میلیارد ریال برای این 8 صندوق خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز