خبرگزاری کار ایران

اشتغال تنها با حرکت درچرخه تولید حاصل می شود/ فعال شدن بازار نیازمند برنامه ریزی صحیح در امر واردات و صادرات است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۵۴

معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این دوسال و پس از برجام گروه های مختلفی به کشور آمده اند تا باتبادل اطلاعات و دانش و فناوری بتوانیم گام های موثری در جهت تولید این نوع محصولات برداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سومین همایش و نمایشگاه بین المللی تولید خوراک دام، طیور و ابزیان ایران امروز شنبه 28 مرداد با حضور حسن رکنی معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی، مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مهدی مسعودی بنیان گذار فیدکس پو و جمعی از تولیدکنندگان و کارخانه داران داخلی و خارجی شرکت کننده در نمایشگاه، در سالن همایش های بوستان گفت و گو برگزار شد.

در این همایش حسن رکنی معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: برگزاری هر ساله نمایشگاه و همایش فیدکس پو فرصت مناسبی برای رویارویی و تبادل اطلاعات است. ما برای برگزاری نمایشگاه باید حرفی برای گفتن و ایده ای برای عرضه داشته باشیم تا بتوانیم خود را با شرایط دنیا تنظیم کرده و پیش برویم.

وی افزود: در سال 90 ما نزدیک به 26 هزار دلار صادرات مواد خوراکی در حوزه دام و طیور داشتیم که امروز به 75 میلیون دلار رسیده است البته این عدد هم در مقابل پتانسیل موجود در کشور بسیار ناچیز است.

رکنی عنوان کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی موضوع امنیت غذایی را مطرح می کند، در این امنیت دو جمله نهفته است یکی مردم خوب غذا بخورند و دیگری مردم غذای خوب بخورند که هم به کیفیت محصولات و هم کمیت آنها توجه می شود.

وی افزود: ما هنوز هم در کشور فقیر داریم، پس باید به سبد غذایی مردم در وهله اول توجه کنیم. یکی از مکان هایی که می توان در این زمینه نقش آفرینی کرد کارخانجات تولید خوراک دام است. قدمت پایه گذاری کارخانجات خوراک به سال 32 می رسد که از قدمت تولید خودرو هم بیشتر است.

معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: از 650 واحد کارخانه تولید خوراک دام می توان تا 18 میلیون تن محصول را دریافت کرد که هنوز به این میزان نرسیده ایم. در این دوسال و پس از برجام گروه های مختلفی به کشور آمده اند تا باتبادل اطلاعات و دانش و فناوری بتوانیم گام های موثری در جهت تولید این نوع محصولات برداریم. ما برای راه یابی به بازار های منطقه نیازمند استفاده از دستگاه های جدید و تکنولوژی نوین هستیم و حضور این شرکت های خارجی برای ایران یک فرصت محصوب می شود.

رکنی در رابطه با میزان صادرات مرغ و تخم مرغ خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته 500 هزار تن صادرات محصولات مرغ و تخم مرغ داشتیم. 930 هزار تن تولید داخلی گوشت مرغ داشتیم که در سالهای گذشته 90 هزار تن از آن را صادر می کردیم اما اکنون سعی کرده ایم تا میزان آن را به یک میلیون تن برسانیم.

وی افزود: باید از دانش فنی دانشمندان و کارشناسان استفاده کرده و سرمایه ملی را بالا ببریم. اشتغال تنها با حرکت درچرخه تولید حاصل می شود. فعال شدن بازار نیازمند برنامه ریزی صحیح در امر واردات و صادرات است.

معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کم بودن مصرف سرانه شیر در کشور تشریح کرد: تولید شیر در سال جاری از مرز 10 میلیون تن عبور کرد. در 4 ماهه نخست سال جاری 404 هزار تن صادرات محصولات لبنی داشتیم که بیش از 20 فرآورده لبنی بوده و به 30 کشور صادر شده است. امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند با کمک به حوزه های مختلف کشاورزی مصرف داخلی محصولات پروتئینی و لبنی را افزایش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز