خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی:

اصلاح نظام بانکی اولویت تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید باشد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۴۷۳

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، چابلوسی و سیاه نمایی در نقد دولت را قابل قبول ندانست و گفت:قاعدتا در نقد منصفانه باید نقاط قوت و ضعف عملکرد اقتصادی دولت بیان شود.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چهار سال گذشته نقدها از عملکرد دولت هم بصورت منصفانه و هم نقد بصورت تخریبی مطرح شده است و اشخاصی که نقد تخریبی داشتند از بیان نکات مثبت عملکرد طفره رفتند که این موضوع قابل پذیرش نیست.

پورابراهیمی داورانی افزود:اینکه برخی از نقادان اقتصادی دولت، تنها سیاه نمایی های را از عملکرد دولت مطرح کردند، قابل قبول نیست به دلیل اینکه براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید نقاط قوت و ضعف بیان شود.

وی ادامه داد:برخی از نقادان نیز در خصوص عملکرد اقتصادی دولت تنها نکات مثبت را مطرح می کنند و از بیان نقاط ضعف طفره می روند که این موضوع نیز قابل قبول نیست و به نوعی چابلوسی محسوب می شود.

وی در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقدهای منصفانه کمیسیون اقتصادی از عملکرد دولت افزود:کاهش نرخ تورم و بدست آوردن سهمیه تولید نفت جمهوری اسلامی در اوپک از نقاط مثبت عملکرد دولت یازدهم بوده است.

پورابراهیمی داورانی افزود:افزایش سهم نفت در بودجه عمومی سال ۹۶ یکی از ضعف های دولت در حوزه اقتصادی بوده که مغایر با سیاست های کلی است.

وی ادامه داد:در مبازره با قاچاق کالا و ارز عمکلرد دولت قابل قبول نیست، علی‌رغم اینکه دولت بیان می کند ۱۳ میلیارد دلار میزان قاچاق کاهش یافته و به دلیل اینکه این رقم در تراز ارزی  کشور و عدم کاهش سرانه مصرف مشخص نیست، نتیجه این اقدام در اقتصاد مشهود نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:باید اصلاح عملکرد نظام بانکی کشور، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و همچنین یکسان سازی نرخ ارز از اولویت های کاری تیم اقتصادی دولت دوازدهم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز