خبرگزاری کار ایران

در جریان اهدای گواهینامۀ تحویل موقت پروژۀ ماشین ریخته گری شمارۀ ۵ فولاد مبارکه به شرکت شیان:

معاون شرکت شیان: این گواهینامه یک افتخار بزرگی برای ما در ایران است

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۹۱

مراسم اهدای گواهینامۀ تحویل موقت پروژۀ ماشین ریخته گری شمارۀ ۵ ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری مداوم به شرکت شیان (XIAN) با حضور مدیرعامل، جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت فولاد مبــــــــارکه، مدیــــــــران شرکتهای پـــــیـمانــــکار پـــــروژه و همچنین نمایندگان شرکت شیان در سالن همایشهای تحقیق و توسعه فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت فولاد مبارکه ، در این مراسم دکترسبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه، با بیان اینکه این اولین بار است که چنین مراسمی را در ایران برای تأیید چنین گواهینامه‌هایی برگزار می‌کنیم، از چگونگی رفع مشکلات این پروژه، که با همکاری شرکت‌های پیمانکار و تلاش کارکنان انجام و به بهره برداری از این ماشین مهم منجر شد، ابراز خرسندی کرد.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در این قرارداد و اجرای این پروژه از پشتیبانی فنی و مهندسی شرکت شیان رضایت دارد، گفت: با جلساتی که در این خصوص برقرار شد، خوشبختانه خواسته‌های شرکت فولاد مبارکه برآورده شد و این شرکت توانست در زمان مقرر پروژه را به اتمام برساند.

دکتر سبحانی در پایان، ضمن قدردانی از شرکت مذکور و واحد اجرای پروژه های توسعۀ فولادسازی و همچنین با تشکر از شرکتهای پیمانکار داخلی، شرکت فنی - مهندسی و کارکنان بهره برداری ناحیۀ فولادسازی و دیگر واحدهای شرکت که در کسب این موفقیت نقش داشتند، اظهار امیدواری کرد که در آینده نیز این شرکت همچنان حمایت خود را در خدمات فنی و تجهیزات یدکی، به منظور استمرار همکاریهای بیشتر فنی و تجاری ادامه دهد.

در همین رابطه «هان»، معاون مدیرعامل شرکت شیان چین نیز گفت: امروز روز بزرگی است؛ زیرا سند فعالیت ماشین ریخته گری ۵ که پروژهای مهم و بزرگ بود، بعد از ۳۶ ماه، با تلاش مشترک با موفقیت به امضای طرفین رسید.

وی با تأکید بر اینکه همکاری با شرکت فولاد مبارکه، که بزرگترین تولیدکنندۀ فولاد در ایران و خاورمیانه و همچنین بزرگترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان است، برای شرکت شیان افتخار بزرگی است، افزود: این شرکت به دلیل مدیریت عالی و تولید محصولات باکیفیت از اعتبار خاصی در جهان برخوردار است و نقش بزرگی در اقتصاد و پیشرفت صنعتی ایران ایفا کرده که بسیار تحسین برانگیز است.

معاون مدیرعامل شرکت شیان یادآور شد: این شرکت به عنوان تنها پیمانکار خارجی این پروژه با کسب اعتماد فولاد مبارکه، تجربه و دانش خود را به این شرکت وارد کرد و با اعتماد متقابل و با کمک شرکتهای داخلی، این پروژه را به بهرهبرداری رساند.

در ادامۀ این مراسم احمد سعیدبخش، معاون اجرای پروژه‌های فولاد مبارکه، با قدردانی از همۀ کسانی که در اجرای این طرح همکاری کردند، گفت: با بهره برداری از این ماشین ما امروز شاهد آن هستیم که مرزهای ورود تکنولوژی به ایران برچیده و دربها به روی شرکتهای صاحب تکنولوژی گشوده شده است. شرکت شیان با انجام این پروژه ورود خود را به ثبت رساند و امیدواریم در ادامۀ مسیر توسعۀ صنعت فولاد کشور، همواره این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

در بخـــــــش دیگـــــری از این مــــــــراسم، مهرداد عبدالرحیم زاده، مدیر اجرای پروژه‌های آهن‌سازی و فولادسازی نیز این پروژه را یکی از پروژه‌های موفق در راستای افزایش ظرفیت تولید تا ۷.۲میلیون تن در سال معرفی کرد و گفت: با همکاری خوبی که بین شرکتهای پیمانکار داخلی و خارجی پروژه و دستگاه نظارت و بهره بردار برقرار بود، این پروژه با موفقیت در موعد مقرر اجرا و راه اندازی شد.

وی در توضیح چگونگی دستیابی به رضایتمندی طرفین در اجرای این پروژه افزود: با حضور معاونت اجرای پروژه ها، مدیران شرکت شیان، واحدهای اجرای پروژه های فولادسازی و بهره برداری ناحیۀ فولادسازی و شرکت مهندسی فولاد مبارکه، از تاریخ ۲۹/۴/۹۶ تا ۲/۵/۹۶ جلساتی در فولاد مبارکه مبنی بر رفع باقیماندۀ موارد قرارداد پروژۀ ماشین ۵ ریختهگری برگزار شد و سرانجام با توافقات به عمل آمده صورتجلسۀ تحویل موقت قرارداد (PROVISIONAL ACCEPTANCE CERTIFICATE) به تأیید طرفین رسید و مقرر شد شرکت شیان در دورۀ گارانتی نسبت به رفع اشکالات طرح اقدام کند.

سید اصغر مدنی، مدیر ریخته گری مداوم نیز در این خصوص افزود: در راستای سیاست گذاری شرکت فولاد مبارکه برای تولید ۷.۲ میلیون تن در سال و افزایش توان تولید فولاد در کورههای قوس و کورههای پاتیلی، نسبت به ساخت ماشین ۵ ریختهگری با ظرفیت نامی ۲ میلیون تن در سال و با قابلیت ریخته گری اسلب با عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر و ضخامت ۲۰۰ ،۲۲۰ و ۲۵۰ میلیمتر و طول اسلب ۴۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ میلیمتر و سرعت ریخته گری۰.۷ تا ۱.۶ متر بر دقیقه تصمیم گیری و بر همین اساس قرارداد اصلی با شرکت شیان منعقد شد.

وی در خصوص زمانبندی و چگونگی اجرای این پروژه افزود: ساخت ماشین ۵ از بهمن ماه ۱۳۹۲ شروع و در تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۹۵ به دست توانمند کارکنان فولاد مبارکه (واحد ریخته گری و توسعه) و با نظارت شرکت شیان راه اندازی و اولین ذوب آن ریخته شد.

مدیر ریخته گری مداوم درخصوص مزیت این ماشین، تصریح کرد: با توجه به ساختار این ماشین که به صورت عمودی قوسی است، ازنظر کیفیت و کمیت تختال تولیدی بسیار مناسب است؛ ضمن اینکه این ماشین دارای سایت آبی و یک کارگاه تعمیرات سگمنت و قالب مجزاست و عملا هیچگونه وابستگی به سایت قدیم ریخته گری ندارد.

وی در خصوص عملکرد این ماشین و با تأکید بر اینکه با بهره برداری از این ماشین ۳۰ درصد به تولید فولاد مبارکه اضافه شده است، افزود: از زمان راه اندازی (۳۱ مرداد ۱۳۹۵) تا آخر تیرماه ۱۳۹۶ با نظارت و مدیریت واحد ریخته گری ۳۹۶۶ ذوب، معادل ۷۳۳ هزار و ۷۱۰ تن اسلب، ریخته گری شده است که نشان از توانمندی واحد ریخته گری در راه اندازی، کنترل و بهره برداری دارد.

مدنی در ادامه سایر دستاوردهای مربوط به اجرای ماشین ۵ ریخته گری فولاد مبارکه را اینچنین برشمرد:

تمامی مراحل اجرای نصب و قسمتی از ساخت تجهیزات ماشین ریخته گری ۵ به دست توانمند پیمانکاران و نیروهای داخلی انجام شد.

برخلاف دیگر ماشینهای ریخته گری، کنترل و بهره برداری از اولین ذوب ماشین ریخته گری ۵ به دست کارکنان و تحت مدیریت واحد ریخته گری انجام شد که این نیز نشان از قابلیت و تجربۀ فراوان کارکنان فولاد مبارکه دارد.

ساخت تعدادی از قطعات یدکی در قالب بومی سازی طی سال جاری در حال انجام است که این نیز خود تحولی پویا در صنعت کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز