خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار و تعاون:

ایجاد اشتغاد برای جوانان در اولویت کار وزارت تعاون است/رونق تامین اجتماعی در گرو توسعه کسب و کار است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۸۹

ایجاد اشتغاد برای جوانان در اولویت کار وزارت تعاون است/ رونق تامین اجتماعی در گرو توسعه کسب و کار است معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش آفرینی دولت یازدهم در حوزه اشتغال در مقایسه با گذشته اندکی متفاوت بود به طوری که ایجاد اشتغاد برای جوانان در اولویت تعاون قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، عیسی منصوری در نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قوانین جدیدی برای ایجاد اشتغال در حال شکل گیری است، افزود: طبق برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، ایجاد سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار شغل قابل پیش بینی است و تحقق ۹۷۰ هزار شغل برای امسال میسر نیست. سیاست وزارتخانه تلفیق این دو راهکار با هم است.

وی تصریح کرد: ما طیفی از طرح ها را کار کردیم که دارای بازدهی های کوتاه مدت بوده اند  و طرح هایی را ارئه کرده ایم که امیدوارم به هماهنگی و اقدام برسیم؛ این طرح ها شامل طرح  مربوط به اشتغال جوانان با عنوان کارانه اشتغال جوانان “کاج” ، اشتغال در محیط کار واقعی و همچنین کارورزی دانش آموختگان است.

منصوری ادامه داد: در طرح کارورزی دانش آموختگان فرض بر این است که بتوان سالانه ۱۵۰ هزار نفر را جذب کرد که در این طرح بر اساس حمایتی که ما می کنیم حدود یک سوم دستمزد به فرد پرداخت می‌شود. سامانه را در دسترس گذاشتیم و در هر استانی که علاقه مند باشند، می‌توانند شرکت کنند .

وی با اشاره به ایجاد مزیت برای کارفرماها در این طرح افزود: دستورالعمل های مربوطه تصویب و ایلاغ شده و آمادگی برای اجرا وجود دارد؛ در این حالت هر فردی توسط کارگاه جذب شود، سهم بیمه کارفرما توسط دولت پرداخت می شود.

منصوری تصریح کرد: واحدهای صنفی دارای بیشترین ظرفیت هستند و می توانند از این فرصت استفاده کنند تا به اشتغال مطلوب برسیم. همچنین به دنبال فراهم کردن یارانه تسهیلات هستیم تا منابع خوبی را تامین کنیم و بتوانیم در سال های بعد اشتغال پذیری را افزایش دهیم .

*رونق تامین اجتماعی در گرو رونق کسب وکار است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز رونق تامین اجتماعی را در گرو رونق کسب و کار دانست و گفت: هر فکر و تصمیمی که باعث شود رونق کسب وکار شکل بگیرد، برای دستیابی به آن تلاش می کنیم .

اصغر نوراله زاده افزود: در سال ۶۱ قانون، کارگاه های صنفی را از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف کرد و اکنون ۳۸ صنف و ۳۸۰ هزار کارگاه با اشتغال ۹۸۰ هزار نفر مشمول این قانون هستند. همچنین برخی از مشاغل قدیمی نیز منحل شده و فعالیتی ندارند.

وی ادامه داد: در جلسات و نشست هایی که داشتیم بحث مربوط با جابجایی برخی مشاغل و صنوف مطرح شد که در این خصوص مقرر شد جلساتی با مسئولان اتاق اصناف داشته باشیم و فهرست جدیدی را جایگزین صنوف قدیمی و منحل شده کنیم تا کسب و کارها رونق بگیرد و اشتغال بییشتری ایجاد شود.

*معاون روابط کار وزیر تعاون : وظیفه ما ارتباط نزدیک با صنوف است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: وظیفه ما ارتباط نزدیک با صنوف است و درنظر داریم تا در بیشتر زمینه از نظرات اصناف استفاده کنیم. درگذشته بیشترین دغدغه ها با وزارت کار بود اما اکنون به دلیل تعاملات بیشتر طرفین ، دغدغه ها به حداقل رسیده است.

احمد مشیریان گفت: یکی دیگر از مواردی که می توانیم با اصناف تعامل بیشتری داشته باشیم، مربوط به افزایش ایمنی کار با همکاری صنوف است تا حوادثی همچون حادثه پلاسکو تکرار نشود. اگر کارگاهی در چنین ساختمانی هایی دایر می شود، نقشه آن باید با تایید وزارت کار باشد.

وی افزود: معاونت روابط کار بر این باور است که سامانه جامعی برای ارتباط ایجاد شود تا هر فرد ( هم کارگر و هم کارفرما) اطلاعات مربوطه را در سامانه  ثبت کند تا بدانیم چه تعداد کارگاه در چه شرایطی قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز