خبرگزاری کار ایران

با وجود تولید کنندگان خوب داخلی؛

۷۰ درصد اقلام ورزشی وارداتی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۶۳۶

رئیس اتحادیه تولید کنندگان وفروشندگان لوازم ورزشی گفت: حدود ۷۰ درصد اقلام ورزشی مورد نیاز مردم در حال حاضر از طریق واردات تامین و ۳۰ درصد بقیه در داخل تولید و عرضه می شود.

به گزارش ایلنا مرتضی حق پرست در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: از جمله دلایل پایین بودن میزان تولید داخلی لوازم ورزشی ، منع ورود دستگاه ها و تجهیزات دارای تکنولوژی نوین و تعلل و توقف طولانی ورود این کالاها در گمرک است.

وی با بیان اینکه میزان تولید و کیفیت در برخی لوازم ورزشی در داخل نسبت به سال های قبل بهبود یافته است، ادامه داد: به دلیل طولانی بودن فرایند تولید کالاهای باکیفیت برای برخی از اقلام مورد نیاز در داخل و همچنین نبود تنوع مشابه لوازم ورزشی خارجی، نمی توان از مصرف کننده و مشتری درخواست صبر و تحمل کرد.

حق پرست در عین حال دستگاه های موجود در کارگاه های تولیدی داخل کشور را قدیمی دانست و گفت: با وجود این دستگاه ها و تجهیزات فعلی نمی توان با تولیدات خارجی رقابت کرد و تداوم این روند باعث می شود بتدریج از تولیدات داخلی کمتر استقبال شود ضمن اینکه تولیدکنندگان را از ادامه تولید منصرف خواهد کرد.

رئیس اتحادیه کالاهای ورزشی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب عضو این اتحادیه هستند اما یک هزار واحد هم بدون مجوز فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای تحت پوشش اتحادیه کالاهای ورزشی فعالیت دارد، اظهار کرد: این اتحادیه با اتحادیه پوشاک در لباس های ورزشی و بعضی اتحادیه های دیگر در فروش کیف و کفش های ورزشی مشکلاتی دارد که امیدواریم رفع شود.

حق پرست اضافه کرد: همچنین از جمله مشکلات اتحادیه می توان به وجود شرکت های وارد کننده لوازم ورزشی اشاره کرد که تحت نظارت این اتحادیه نیستند اما اقلام مختلف ورزشی را وارد می کنند که در این زمینه از مسئولان ذیربط انتظار حل این مشکل را داریم.

این در حالی است که تولیدی های وسایل و البسه ورزشی زیادی در کشورمان هستند که برخی از آنها با برنده های معتبر جهانی رقابت می کند و اگر از تولید کنندگان داخلی حمایت شود و جلو برخی واردات بی رویه گرفته شود یقینا نیازی به واردات نخواهیم داشت و خود این امر زمینه اشتغال زایی جوانان زیادی را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز