خبرگزاری کار ایران

اولین همکاری بخش خصوصی و دولتی در حوزه فناوری اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۷۰

سادینا آبائی:راه اندازی شبکه علمی ایران حاصل نخستین همکاری بخش خصوصی و دولتی ایران در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 به گزارش ایلنا عضو اتاق بازرگانی ایران و اوکراین اظهار داشت: شبکه علمی ایران اولین حضور بخش خصوصی در کنار دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با تاکید مقام معظم رهبری درباره خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی و خواست رییس جمهور برای ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری شکل گرفته است. 

 وی  در حاشیه نمایشگاه الکامپ با بیان این که  راه اندازی شبکه علمی در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود ، افزود: در ده سال گذشته  برنامه ریزی  منسجمی برای شبکه علمی کشور انجام داده است و اکنون در ابتدای راه  فرصت های مناسبی برای برقراری ارتباط  علمی با سایر کشور ها و استفاده از تجربیات کشورهای پیشتاز این عرصه به وجود آمده است.

آبائی در ادامه تصریح کرد: بر اساس پروانه سازمان تنظیم مقررات رادیویی پوشش سبک علمی ایران  باید در کشور سراسری شود.

وی  پایان  با بیان این که شبکه علمی ایران با شبکه علمی ژ آنت اروپا ارتباط برقرار کرده است؛ اظهار کرد: بر اساس یک تفاهم نامه با وزرای کشور اکو، پذیرفته شد  که  ایران به عنوان مرکزیت شبکه علمی کشورهای عضو اکو قرار بگیرد. همچنین مذاکراتی هم برای شبکه علمی کشور های اسلامی انجام شده است.

لازم به ذکر است که بیست و سومین نمایشگاه الکامپ از 30 تیر ماه تا 2 مرداد در محل نمایشگاه‌های بین المللی در حال برگزاری است. شبکه علمی ایران نیز  در بخش دولت الکترونیک، سالن B38  به منظور معرفی هر چه بیشتر این شبکه ،در این نمایشگاه شرکت کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز