خبرگزاری کار ایران

اعطای تسهیلات 70 میلیارد ریالی به کشاورزان آسیب دیده

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۴۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در جلساتی که با مدیران مربوطه برگزار شد، مقرر شد مبلغ ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان آسیب دیده قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از اراک، علی بابایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ظهر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات کشاورزان با حضور فرمانداران و بخشداران استان اظهار کرد: استان مرکزی علیرغم همه مشکلات و کاستی‌ها در حوزه کشاورزی، در ردیف ۵ استان برتر در بخش کشاورزی است.

بابایی ادامه داد: تمام اختیارات به مدیران و فرمانداران در بخش کشاورزی تفویض شده است و اختیار تام دارند که در این حوزه حضور داشته و مشکلات را به حداقل کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: بخش کشاورزی در استان مرکزی جایگاه ویژه‌ای دارد و ۱.۲ درصد از تولیدات استان مازاد بر نیاز داخل است.

بابایی اعلام کرد: در بحث احداث گلخانه‌ها زیر ۳ هزار متر و احداث گلخانه و پرورش قارچ هیچ محدودیتی وجود ندارد برای این موضوع هرگونه امکانات و تجهیزات و ادوات کشاورزی که لازم باشد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در سال جاری برای ۱۹ هزار ۴۲ نفر در بخش کشاورزی اشتغال‌زایی خواهیم داشت.

بابایی ادامه داد: در سال گذشته نظام نوین ترویج را تشکیل دادیم که بر اساس آن برای هر ۱۰ روستا یک مروج در نظر گرفته می‌شود که موظف است که مسائل کشاورزان را رصد کرده و در راستای حل و فصل آنها اقدام کند.

وی با اشاره به مشکلات باغداران و کشاورزان خسارت‌دیده در سرما افزود: در این رابطه جلساتی با مدیران مربوطه برگزار و مقرر شد مبلغ ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

بابایی بیان کرد: به منظور اجرای سیستم آبیاری نوین مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان برای کشاورزان در نظر گرفته شده که در حدود ۵۰ میلیارد تومان آن در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: هر ساله با شروع سال جدید الگوی کشت برای کشاورزان هر منطقه و شهرستان مشخص و به آنها اعلام می‌شود که تخطی از این امر جرم است که برای بهتر به اجرا درآمدن این مهم باید اهرم‌های قانونی برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه به لایه روبی قنوات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در استان مرکزی ۳ هزار و ۶۰۰ حلقه قنات موجود است که لایروبی بخشی از این قنات‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز